Prantsuse kohus asub uurima kohalikku lennundusettevõtet Air France´i kümne aasta eest tabanud ja 113 inimelu nõudnud Concorde´i katastroofi asjaolusid.
Kohus asub taas uurima Concorde´i lennukatastroofi
2000. aasta 25. juulil New Yorki suunduma pidanud Concorde kukkus alla kohe pärast õhku tõusmist Pariisi Charles de Gaulle'i lennuväljalt, vahendas AFP.
Concorde´i õnnetuse põhjustas varem startinud USA lennundusettevõtte Continental lennuki DC-10 küljest stardirajale pudenenud metallitükk, mis lõhkus Concorde'i rehvi, mis omakorda purustas kütusepaagi.
Õnnetuse tagajärjel hukkus 113 inimest, kellest enamik olid Saksa turistid, kes olid teel New Yorki, et alustada läbi Kariibi mere kuurortide ja Panama kanali kulgevat kruiisireisi Ecuadori. Neli inimest hukkus ka Pariisist põhja pool asuva Gonesse`i linna Relais Bleu hotellis, millele lennuk langes.
Continental eitab, et katastroofi põhjustanud metallitükk pärines just nende lennukilt, kuid sellele vaatamata peab lennukompanii Pontoise´i kohtus aru andma, vahendas BBC News.
Lisaks firmale on kohtu all ka viis eraisikut, kelle hulgas on ka Continentali mehhaanik John Taylor ja lennufirma hooldusametnik Stanley Ford, keda süüdistatakse ettekavatsemata ja hooletusest tingitud mõrvas.
Lisaks eelpool mainitud kahele mehele on kohtu all ka Concorde´i endine peainsener Jacques Herubel, endise lennutööstuskontserni Aerospatiale Concorde´i osakonna juht Henri Perrier ja Prantsuse lennundusjärelevalve endine töötaja Claude Frantzen.
Inglaste ja prantslaste ühisprojektina valminud Concorde oli legendaarne õhusõiduk, mis tegi esimese lennu 1976. aastal ja millega oli võimalik lennata idapoolkeralt läänepoolkerale nii, et kellaajaliselt jõuti kohale varem, kui liikuma hakati.
Ligi kümne aasta eest aset leidnud õnnetuse tagajärjel saadeti ülehelikiirusega lendav Concorde peagi lennundusajaloo muuseumi. Concorde´i-lennud lõpetati majanduslikel põhjustel peagi pärast Air France´i lennuõnnetust Pariisis, sest tootjafirma Airbus ei suutnud ülikõrge piletihinna ja kasumipuuduses vaevlevale lennukile piisavalt tehnilist tuge tagada.