Superjet 100 jõudmine tellijateni lükkus taas edasi

Mari Kamps
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suhhoi Superjet 100
Suhhoi Superjet 100 Foto: AP / Scanpix

Vene reisilennukite Suhhoi Superjet 100 (SSJ-100) tarnimise algus lükkus 2010. aasta teise poolde.


Ühinenud lennuehituskorporatsiooni (OAK) president Aleksei Fjodorov rääkis

Interfaxile

, et tarnete konkreetse alguse üle peetakse veel nõu.



Varem oli planeeritud, et Suhhoi Superjet alustab kommertsreisidega selle aasta alguses.

Lennukimootoreid valmistav Rõbinskis asuv tehas Saturn on teinud oma ettepanekuid tarnete alustamisest, kui Flodorov neid ei avalikustanud.

Probleemid SSJ-100 reisilennukite valmimisega algasid 2008. aasta lõpus. Siis lükkusid tähtajad 2009. aasta lõppu ning seejärel 2010. aastasse.

Nii näiteks lootis esimene tellija Aeroflot saada alates 2009. aasta detsembrist kätte ühe lennuki kuus. Kokku tellis Aeroflot 30 uut reisilennukit. Ka on tellinud omale lennukeid Armeenia firma Armavia.

Eelmise aasta lõpus ütles tööstus- ja kaubandusminister Viktor Hristenko, et tarnimine algab 2010. aasta keskel.

Vene firma Suhhoi tsiviillennukid (GSS) on põhjendanud edasilükkumist mootorile SaM-146 sertifikaadi saamisega. Mootori on nullist peale töötanud välja Vene firma Saturn ja Prantsuse ettevõte Snecma.

Venemaal väljatöötatud Superjet 100 võib peale võtta maksimaalselt 98 reisijat ja lennata 4400 kilomeetri kaugusele.

Esimest Superjet 100 lennukit näidati avalikkusele 26. septembril 2007 Amuuri äärses Komsomolskis asuvas tehases. Esimese lennu tegi see 19. mail 2008.

Lennuk valmis koostöös Ameerika ja Euroopa lennundusfirmadega, nagu Boeing, Snecma, Thales, Messier Dowty, Liebherr Aerospace ja Honeywell.

Projekti üldmaksumus ulatub ligikaudu 1,4 miljardi dollarini.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles