Luksautodega ülesmäge

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mercedes-Benzi sümbolimärgid.
Mercedes-Benzi sümbolimärgid. Foto: SCANPIX

Luksautotootjad ei väsi endale tänavuseks helget tulevikku tõotamast ning oma reipa hoiaku tegi eile teatavaks ka Mercedeste-meister Daimler.

Nagu selgub, on kallimatel ja kenamatel sõiduriistadel järjest parem minek, odavamaid autosid ostetakse aga vähe ja vastu tahtmist.

Daimler on optimistlik vaatamata sellele, et nad esmakordselt üheksa aasta jooksul 2,6 miljardi euro suuruse aastase netokahjumi pidid alla neelama. Samuti šokeerisid nad turge sellega, et raiusid dividendid tublisti väiksemaks - mida viimati 1995. aastal sai tehtud.

Nagu kõik kvaliteetautode valmistajad, sai ka Daimler viimase 18 kuu jooksul majanduskriisist kõvasti räsida, kuna luksautode finantseerimisega oli nagu oli.
Eile aga selgus, et jaanuarikuine müük läks neil sama hästi, kui enamikel konkurentidest, ning aasta jätkudes pidavat müük vaid hoogustuma.

Daimleri ootuste kohaselt peaks «ülemise otsa» autode müük turu üldisest olukorrast ette tõttama, kuna kallite masinate ostjaid ei meelitatud mullu romuprogrammide ja muude soodustustega, mis massiturgu kunstlikult elavdasid.

«Kuna meil see romukaif mullu saamata jäi, ei tule tänavu ka pohmakat,» ütles Daimleri tegevjuht Dieter Zetsche.

Mercedese müük tõusis jaanuaris 24 protsenti ning Zetsche tõotas Daimleri käesoleva aastaga taas kasvama ja kasumit tootma panna.

Suurim luksautotootja BMW nägi jaanuaris 17-protsendilist müügikasvu ning väitis, et müüb tänavu maailmas kokku üle 1,3 miljoni masina.
Volkswageni Audi bränd kasvatas müüginumbreid möödunud kuul 39 protsendi võrra ja tahab jõuda tänavu 2008. aastal püstitatud kriisieelsele rekordtasemele - üle 1 miljoni auto müügini.

Kuigi luksusautode müük läheb ka Euroopas pärast «romuralli» lõppu massitootjatest mööda, tuleb peamine kasv ikkagi USAst, mis on parimate autode põhiturg.
«Luksautode turg kasvab teistest kiiremini juba kasvõi edasilükatud nõudluse tõttu,» ütles JD Poweri Põhja-Ameerika vaatlus- ja prognoosiosakonna juht David Cutting.

Cuttingi prognooside kohaselt kasvad luksautode müük Ameerikas tänavu 22 protsenti ning kokku müüakse ligikaudu 11,5 miljonit kõrgkvaliteet-sõidukit. Üldkokkuvõttes tõuseb USA automüük vaid 10 protsenti, seega üle kahe korra aeglasemalt.
Hetkel ollakse seisukohal, et Daimleri müük kasvab USAs tänavu 23 protsenti ja BMW oma 27 protsenti.
Lexuse müüki aga varjutavad Toyota probleemid ja nende müügikasv peaks kujunema tagasihoidlikumaks - 15 protsenti.

Zetsche ütles aga, et kuigi nende Põhja-Ameerika äri on taas teel ülesmäge, nõutakse nende masinaid kõige agaramalt Aasias, eriti just Hiinas.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles