Soome restoranid: alkoholipoliitika soosib Eesti toodangut

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kadri Ratt
Copy
Õlu.
Õlu. Foto: Press Association Images/ Scanpix

Soome turismi- ja restoraniärisid esindava organisatsiooni MaRa tegevjuhi Timo Lappi sõnul mõjub alkoholi aktsiisimaksu tõus kohalikele ettevõtetele laastavalt ning kasu saab sellest hoopis Eesti.

Lappi hinnangul on Soome alkoholipoliitika viinud selleni, et alkoholi tarbimine restoranides on vähenenud ja reisijate poolt Eestist kaasa toodud alkoholikogused on suurenenud, vahendas Helsingin Sanomat.

Ka Soome järelevalveameti Valvira teatel on alkoholi tarbimine alkoholimaksu tõstmise järel vähenenud.

Lappi sõnul kasvas alkoholi tarbimine Soomes möödunud aastal 5% ja reisijate maale viidud alkoholi kogus 8%, alkoholi müük restoranides aga samal ajal langes. Õlu viimine Soome kasvas liitrites arvestatult 27%.

Lappi kinnitusel on see restoranide jaoks suur probleem, kuna õlu on nende peamine müügiartikkel. Restoranide osa alkoholi kogutarbimises on üle 11%.

Lappi hinnangul on tarbijate eelistuste muutumise tõttu restoranialal viimane kümne aasta jooksul kaotatud umbes 20 000 töökohta. Samuti on tema kinnitusel Soome alkoholipoliitika tagajärjel tegutsema hakanud sadu ebaseaduslikult tegutsevaid ettevõtteid.

Tagasi üles