Kaubalaeva Arctic Sea kaaperdamise põhjus on peamise uurimisversiooni järgi kaaperdajate ja laeva omanikfirma ärilised erimeelsused, vahendas STT.
Arctic Sea kaaperdamise põhjus oli tõenäoliselt äritüli
Soome keskkriminaalpolitsei uurimisjuht Rabbe von Hertzen ütles telekanalile Nelonen, et kaaperdamisjuhtumi peamine uurimissuund on praegu äritüli.
Telekanali andmetel nõudsid kaaperdajad laeva omanikfirma tegevdirektorilt Viktor Matvejevilt laeva vabastamise eest 1,5 miljonit eurot ehk üle 23 miljoni krooni lunaraha. Osa väljapressimiseks tehtud telefonikõnedest on telekanali teatel salvestatud.
Matvejev kolis mullu detsembris Soomest Šveitsi ning Soome keskkriminaalpolitsei ei ole pärast seda temaga ühendust saanud,
Arctic Sea väljus Soomest Pietarsaari sadamast mullu 22. juulil, et suunduda Alžeeriasse Bejaia sadamasse, kuhu ta pidi jõudma 4. augustil. Laeva lastiks oli 6700 kuupmeetrit puitu hinnaga umbes kaks miljonit dollarit.
Juuli lõpus kadus laevaga side ning peagi ilmusid teated aluse väidetava kaaperdamise kohta. 17. augustil hõivas laeva Vene sõjalaeva Ladnõi meeskond ning kinni peeti kaheksa väidetava kaaperdamisega seotud isikut.
Moskva kohus vahistas augusti lõpus kõik kaheksa kahtlustatavat, nende hulgas Eesti kodaniku Jevgeni Mironovi ja Eesti elaniku Igor Borissovi. Kohus sanktsioneeris veel ka Venemaa kodanike Dmitri Bartenevi ja Andrei Lunevi, Läti kodaniku Vitali Lepini, kodakondsuseta Aleksei Bulejevi ja Dmitri Savini ning väljaselgitamata kodakondsusega Aleksei Andrjušini vahi alla võtmise.
Seni on kaaperdamisloo uurimisel rahvusvahelise koostöö raames toimunud mitu Soome, Rootsi, Malta, Läti ja Eesti esindajatest koosneva töörühma kohtumist. Detsembri keskel otsustasid osapooled pikendada uurimistähtaega 31. detsembrilt edasi.