Daimleri boss hoiatab euro nõrgenemise eest

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Euro tähis
Euro tähis Foto: Caro / Scanpix

Saksa autotootja Daimleri juhi Dieter Zetsche sõnul on nõrk euro firmadele eraldi võttes küll kasulik, kuid õõnestab pikemas perspektiivis Euroopa majandust.


Zetsche ütles Financial Timesile, et dollari tugevnemine euro suhtes on lähitulevikku silmas pidades eksportijatele toeks.

«Kuid kui kaugemale tulevikku vaadata, näen ma selgesti kahte asja: esiteks pakkus tugev euro ettevõtetele head väljaõpet, oli otsekui treeninglaager. Ja nõrgemad jäid seetõttu veelgi nõrgemaks. Teiseks peegeldab tugev valuuta ka majanduse tugevust.»

Need Genfi autonäitusel öeldud sõnad on väga üllatavad, kuna Mercedese ja maailma suurima veoautotootja omanik Daimler lõikab ise euro nõrkusest kasu.

Lisaks sellele ütles Daimleri finantsdirektor Bodo Uebber eraldi intervjuus, et nad on viimastel nädalatel end euro suhtes üha enam kindlustama hakanud. «Mul ei ole midagi selle vastu, kui euro aeg-ajalt veidi nõrgem on, sest siis on mul ettekääne meie finantse paremini kindlustada.»

Viimase kolme kuuga on euro väärtus langenud 1,50 dollari juurest 1,36 dollari peale. Paljud on seda tervitanud kui õnnistust Euroopa eksportijatele ning abimeest meie hapravõitu taastumisele. Kui euro tugev oli, kaotasid autotootjad miljardeid eurosid, kuna nad ekspordivad suurtes kogustes sõidukeid USAsse ja Hiinasse, kus tuleb end ka dollari suhtes kindlustada.

Samas peegeldavad Zetsche kommentaarid mõnede ärijuhtide hirmu, et euro nõrgenemine võib olla märgiks majanduse nõrgenemisest. «Euro ei ole praegu nõrk. Pigem oli ta ehk enne üle hinnatud. Aga ma ei soovi, et euro allakäik jätkuks,» ütles Zetsche.

Uebber lisas: «Mida rohkem Hiina kasvab, seda rohkem tuleb meil end kindlustada.»

On ka neid tegevjuhte, kes teisiti mõtlevad. Renault' ja Nissani juht Carlos Ghosn ütles, et kui euro nõrgeneb, siis autotootjad seda küll taga ei nuta.

Paljud on väitnud, et tugev euro oli piduriks Euroopa majanduse taastumisele. Juba alates hetkest, mil euro 1,20 dollarini tõusis, kurtsid ettevõtjad, et see halvas nende konkurentsivõime. Aga üldiselt saadi hakkama isegi 1,60 dollari tasemel.



Copyright

The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles