Kommersant: avarii teinud TU-204 lendas käsitsijuhtimisel

Mari Kamps
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
TU-204 vrakk Domodedovo lähistel metsas.
TU-204 vrakk Domodedovo lähistel metsas. Foto: ITAR-TASS - Scanpix

Lennuõnnetus Moskva Domodedovo lennuvälja lähistel juhtus seetõttu, et TU-204 piloodid ei saanud maandumisel kasutada tavapärast navigatsioonisüsteemi.


Taolisele järeldusele jõudsid õnnetuse võimalikke põhjuseid vaaginud eksperdid, kirjutab tänane

Kommersant

.



Spetsialistide sõnul juhtus lennukis maandumisprotsessi ajal midagi ja seetõttu otsustasid piloodid minna üle käsitsi juhtimisele ning mitte kasutada instrumentaal-maandumissüsteemi (ILS), mis võimaldaks lennukil maanduda peaaegu igasuguse ilmaga.

Ajalehe väitel olid TU-204 navigatsiooniseadmed öelnud üles kas siis kulumise või välisteguri mõjul.

Piloodid otsustasid kasutada kaasaskantavat GPS-navigaatorit. Maandumine leidis aset äärmiselt keeruliste ilmastikutingimuste juures - pilved olid tihedad ja oli udune. Nähtavus oli praktiliselt nullilähedane, kirjutab Kommersant.

Selliste tingimuste korral oli täiesti võimalik, et lennuk ei suuda korralikult maanduda.

Firmale Aviastar-TU kuulunud TU-204, mis lendas Hurghadast (Egiptus) Moskvasse, maandus lennujaama lähistele metsa 22. märtsi varahommikul. Lennuki pardal viibis üksnes 8-liikmeline meeskond, kes toimetati saadud vigastuste tõttu haiglasse.

Prokuratuur algatas kriminaalasja lennundusohutuse eeskirjade rikkumist puudutava paragrahvi alusel.

Riiklik lennunduskomisjon oli juba varem teatanud, et õnnetuse eel ei juhtunud lennuki pardal plahvatust ega tulekahju ja mootorid töötasid kuni TU-204 kukkumiseni maapinnale.

Rosaviatsija keelas firmal Aviastar-TU, millele jäi pärast õnnetust vaid üks reisilennuk, reisijateveo ära.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles