Lennuõnnetus Moskva Domodedovo lennuvälja lähistel juhtus seetõttu, et TU-204 piloodid ei saanud maandumisel kasutada tavapärast navigatsioonisüsteemi.
Kommersant: avarii teinud TU-204 lendas käsitsijuhtimisel
Taolisele järeldusele jõudsid õnnetuse võimalikke põhjuseid vaaginud eksperdid, kirjutab tänane
.
Spetsialistide sõnul juhtus lennukis maandumisprotsessi ajal midagi ja seetõttu otsustasid piloodid minna üle käsitsi juhtimisele ning mitte kasutada instrumentaal-maandumissüsteemi (ILS), mis võimaldaks lennukil maanduda peaaegu igasuguse ilmaga.
Ajalehe väitel olid TU-204 navigatsiooniseadmed öelnud üles kas siis kulumise või välisteguri mõjul.
Piloodid otsustasid kasutada kaasaskantavat GPS-navigaatorit. Maandumine leidis aset äärmiselt keeruliste ilmastikutingimuste juures - pilved olid tihedad ja oli udune. Nähtavus oli praktiliselt nullilähedane, kirjutab Kommersant.
Selliste tingimuste korral oli täiesti võimalik, et lennuk ei suuda korralikult maanduda.
Firmale Aviastar-TU kuulunud TU-204, mis lendas Hurghadast (Egiptus) Moskvasse, maandus lennujaama lähistele metsa 22. märtsi varahommikul. Lennuki pardal viibis üksnes 8-liikmeline meeskond, kes toimetati saadud vigastuste tõttu haiglasse.
Prokuratuur algatas kriminaalasja lennundusohutuse eeskirjade rikkumist puudutava paragrahvi alusel.
Riiklik lennunduskomisjon oli juba varem teatanud, et õnnetuse eel ei juhtunud lennuki pardal plahvatust ega tulekahju ja mootorid töötasid kuni TU-204 kukkumiseni maapinnale.
Rosaviatsija keelas firmal Aviastar-TU, millele jäi pärast õnnetust vaid üks reisilennuk, reisijateveo ära.