Lennuliine aidatakse reisijate kohtlemise alusel

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lennuk
Lennuk Foto: AP / Scanpix

Euroopa Komisjon hoiatas, et lennufirmadele riigiabi andmise üle otsustatakse lähtuvalt sellest, kuidas nad tuhakriisi ajal hätta sattunud reisijaid kohtlesid.

Riigiabi ja reisijate õigused on kaks eri asja. Ometigi ütlesid euroametnikud, et kriisi mõju arvestamisel lähtutakse lennufirmade käitumisest kompensatsioonide ja kulutuste korvamise valdkonnas, mis omakorda võib mõjutada riigiabi ja toetuste jaotamist lennutööstusele, mis Rahvusvahelise Lennutranspordi Ühenduse IATA andmetel kaotas nädalaga 1,7 miljardit dollarit.

Vahetult enne komisjoni teadet oli Rynairi tegevjuht Michael O'Leary teatanud, et firma ei kavatse võtta endale vastutust klientide hotelli- ja restoraniarvete eest ning on rõõmuga valmis oma õiguste nimel kohtusse minema.
O'Leary ütles, et Ryanair heastab reisijatele esialgse piletihinna ning mitte sentigi rohkem.

«Sellist seadust ei ole küll veel välja mõeldud, mis ütleks, et inimesele 30 euro eest lennukipileti müünud ettevõte peaks kinni maksma tuhandete eurode eest hotelliarveid. See on absurd,» ütles ta.

Ryanair lennutab Euroopas keskelt läbi 220 000 reisijat päevas, kuid O'Leary ei osanud hinnata, kui mitu neist kriisi käigus kuhugi toppama jäid.

Firma tühistas kuni tänaseni kõik Iirimaa ja Suurbritannia vahelised lennud ning suunas oma lennukid teenindama teisi Euroopa lennujaamu, kus olukord oli pakilisem.

Ühe Brüsseli ametniku sõnul andis Euroopa transpordivolinik Siim Kallas väga selgesti mõista, et kriisi mõju arvestamisel võetakse arvesse kompensatsioone ja finantskohustuste täitmist.

Kallas ütles, et teda teevad «väga murelikuks» kuuldused, nagu oleks mõned lennufirmad keeldunud hättasattunud reisijate hotellikulusid katmast või nõudnud ümbersuunatud reisijatelt õigustest loobumise kinnituseks allkirju.

Lennufirmade intensiivsele lobitööle vaatamata võttis EL 2004. aastal vastu lennureisijate õiguste seadused, et teha tegemist ülebroneerimiste ja teiste väärkohtlemise juhtudega, mis reisijatele sageli viivitusi põhjustavad.
Reisijad, kelle lennud tühistatakse või oluliselt viibivad, võivad valida raha tagastamise ja ümbersuunamise vahel. Viimasel juhul tuleb lennufirmal reisijate eest seni hoolt kanda, tagades neile toitlustuse, öömaja ning isegi telefoni kasutamise võimaluse - vastavalt vajadustele.

Seadus sätestab ka hüvitiste maksmise «kinnijäänud» reisijatele vahemikus 250-600 eurot, kuigi seda sätet antud olukorras ei rakendata, sest vulkaanipurset loetakse ettenägematuks olukorraks.

Copyright The Financial Times Limited 2010. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles