Prantsusmaal on tunne, et ta tegutseb teiste eurooplaste huvides, aga kannab selle kulud üksi. Meil pole probleemi vägede saatmisega, aga ehk tuleks nende kulusid ELi riikide vahel jagada. Näiteks Saksamaa-sugune rikas riik, kes keeldub sõjaliselt sekkumast, võiks rahaliselt rohkem panustada. Me ei räägi ainult rahast, vaid ka solidaarsusest. Selles küsimuses peaks Catherine Ashton koostama juunikuuks raporti. Olen kindel, et see ei saa talle lihtne olema. Mul pole illusioone.
Teine aspekt on rohkem poliitiline – kuidas EL oma prioriteete defineerib. Kas me leiame, et ebastabiilsus Aafrikas on ELile prioriteet, mis õigustab sõjalist sekkumist.
Tundub, et prantslastel oleks sellele küsimusele erinev vastus kui suurel osal ülejäänutest.
Mali pakkus huvi paljudele, sest sealt lähtuv terrorism ja kuritegevus ohustasid stabiilsust ELis. Seal võinuks tekkida väike Afganistan või Somaalia: väga ebastabiilne, terroristide ja kurjategijate tugiala, meist mitte väga kaugel. Suuremale osale ELi riikidest sobis Mali kui midagi nende strateegilistele huvidele olulist.
Sama ei kehti KAVi kohta. Seal on kohutav humanitaartragöödia, kuid samasuguseid humanitaartragöödiaid on ka mujal: Lõuna-Sudaanis, Somaalias, Kongos. Kõik olid selle kohutava humanitaartragöödia pärast kurvad, kuid paljud eurooplased lisasid, et on küll kurb, kuid kas on meie asi sinna sõjaväge saata? Mõned läksid veel kaugemale ja kahtlustasid Prantsusmaad oma huvide edendamises, neokolonialismis.
Prantsusmaal pole KAVis spetsiifilist majandushuvi: see on väga vaene riik, seal küll on mõned kaevandused, aga nende toodang on väike. Küll aga on Prantsusmaa jätkuvalt traumeeritud 20 aastat tagasi Rwandas juhtunust, me mäletame kirkalt, kuidas me seal genotsiidi ei peatanud. See ongi meie sekkumise põhipõhjus.