Ametivõimud: Malaisia lennuki otsingutel fikseeritud signaalid on paljulubavad

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

India ookeanis lõunaosas Malaisia reisilennuki otsingutel fikseeritud veealused akustilised signaalid on paljutõotavad, kuid ametivõimude sõnul tuleb neid enne kontrollida.

Hiina patrull-laev Haixun 01 fikseeris signaali kaks korda. Need olid pärit erinevatest allikatest, mille vaheliseks kauguseks oli vähem kui kaks kilomeetrit. Hiinlaste kinnitusel oli helisignaali sagedus sama nagu lennukite mustadel kastidel.

Malaysia Airlinesi reisilennuki otsinguid koordineeriva Austraalia õhujõudude marssali Angus Houstoni sõnul tuleb signaalide allika kindlakstegemist viia läbi täiendavaid uuringuid. Houston on pensionär, kuid peaminister Tony Abbott nimetas ta märtsi lõpus Boeing 777-200 otsingute Austraalia-poolseks juhiks.

Piirkonda, kus Hiina laev püüdis kinni veealused tundmatud signaalid, saadeti nüüd kaks kõrgtehnoloogiliste seadmetega varustatud laeva.

«See on tähtis ja paljulubav juhtlõng, kuid soovitan teil suhtuda sellesse ettevaatlikult,» ütles ta täna Perthis ajakirjanikele.

Uuringuid ja otsinguid raskendab see, et vee sügavus otsingualas on 4,5 kilomeetrit.

Austraalia ametivõimud rääkisid täna, et veealust signaali kuulis ka otsingutel osalev Austraalia laev Ocean Shield. See jäi umbes 300 meremiili ehk 555 kilomeetri kaugusele Hiina laeva fikseeritud signaalidest. Selle signaali kohta detailsemat teavet veel pole.

Malaysia Airlinesi lennuk läks kaduma 8. märtsil. Selle pardal oli 239 inimest. Boeingut otsivad 12 lennukit ja 13 laeva.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles