Märtsi algul kadunuks jäänud Malaisia reisilennuki otsingumeeskond saadavad India ookeani sügavustesse miniallveelaeva, selgitamaks välja, kas Austraalia laeva kinni püütud nõrk signaal võib pärineda lennuki mustadelt kastidelt, ütlesid ametnikud täna.
Austraalia alus saadab India ookeani põhja lennukit otsima allveelaeva
Austraalia peaministri kohusetäitja Warren Trussi sõnul saadab laeva Ocean Shieldi meeskond ookeanisügavusi uurima miniallveelaeva Bluefin 21.
Otsinguid juhtiv Austraalia endine kaitseminister Angus Houston täpsustas, et esmalt jätkatakse signaalide püüdmist ja alles seadme patareide tühjaks saades algab töö süvaveeliikuriga. Tema sõnul võib selleks veel mitu päeva kuluda.
Miniallveelaev on suuteline looma piirkonnast sonarikaardi ning kaardistama merepõhjas leiduvaid rususid.
Houstoni sõnul püüdis Ocean Shield laupäeva õhtul ja pühapäeva hommikul kinni signaalid, mis ühtisid pardasalvestite edastatavate signaalidega.
Otsingud keskendusid pühapäeval India ookeani laiema otsingupiirkonna lõunapoolsesse otsa, kuna korrigeeritud satelliidiandmed näitasid, et lennuk kukkus suure tõenäosusega alla just seal. Asukoht on tuhandeid kilomeetreid lennuki ettenähtud marsruudist lõuna pool.
Hiina teatas reedel esimesena pulseerivast signaalist, mille sagedus 37,5 kilohertsi vastas kadunud lennuki musta kasti signaali sagedusele.
Malaisia riikliku lennufirma Malaysia Airlines lend 370 kadus radariekraanidelt 8. märtsi varahommikul veidi pärast starti. Kuala Lumpurist Pekingisse teel olnud lennuki pardal oli 239 inimest. Malaisia võimud uurivad võimalikku kaaperdamist, sabotaaži või reisijate või meeskonnaliikmete psühholoogilisi probleeme, kuid hetkel ei ole nende teooriate kinnituseks ühtki tõendit.