Soomes Jämijärvil juhtunud lennuõnnetust uurivad eksperdid ei välista, et lennuk kukkus alla tehnilise vea tõttu, kuid on ka muid võimalusi, nagu näiteks valel ajal avanenud langevari.
Jämijärvi lennukiõnnetusel on mitu võimalikku põhjust
Kaheksa elu nõudnud õnnetust uurivad politseinikud pole ohvrite nimesid avalikustanud, vahendas Helsingin Sanomat. Küll aga on teatatud, et hukkunute seas oli kaks naist. Elu kaotanud langevarjurid oli 23-43 aasta vanused ja kuulusid Tampere langevarjurite klubisse.
Kolme mehe seas, kes lennukist välja hüppasid ja ellu jäid, oli ka piloot. Nad kõik lubati tänase päeva jooksul haiglast koju.
Lennuk kukkus metsa ja süttis põlema. Selle vrakk on peaaegu täielikult põlenud. Vaid esiratas ja kollase tiiva ots viitavad, et hunnik kuulub lennukile. Ümbruskonna puud ja pinnas on mitme ruutmeetri ulatuses põlenud.
Ühe ellujäänu sõnul kulgesid sündmused väga kiiresti. Kui lennuk satub pöörisesse, siis on gravitatsioonijõu tõttu sellest väga keeruline välja pääseda.
Tampere langevarjurite klubi asutajaliige Veikko Korhonen oletas, et üks lennukist välja hüpanud mees pääses varuvarju ja teine põhivarju abil.
Piloodi pääsemisvõimalusi suurendas tõsiasi, et tema uks asus teisel poole küljel kui see, millest langevarjurid välja pidid hüppama.
Lennuturvalisuse ameti ekspert Ismo Aaltonen tõdes, et võimalusi on mitmeid, kuid kuna
uurimine on alles alguses, siis lennuki kukkumise pole selge.
Aaltoneni sõnul on politseinike valduses langevarjurite kiivrite küljes olnud kaamerad või kaamera. Praegu pole selge, kas sealt saab uurimise seisukohalt vaadatuna kasulikku materjali või mitte.
«Praegu on väga tähtis teha kindlaks, mis seal kõrgel ikkagi juhtus,» nentis ta.