Natsiaegse kunstikoguja poeg pärandas kollektsiooni Berni muuseumile

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Cornelius Gurlitti valduses olnud Saksa maalikunstiku Otto Dixi tööd.
Cornelius Gurlitti valduses olnud Saksa maalikunstiku Otto Dixi tööd. Foto: SCANPIX

Sadu ülihinnalisi maale Müncheni korteris varjanud natsiaegse kunstikaupmehe eakas poeg ja kollektsiooni pärija Cornelius Gurlitt pärandas oma isa kunstikollektsiooni Berni Kunstimuuseumile, teatas täna AFP.


«Cornelius Gurlitti advokaat Christoph Edel informeeris Berni Kunstimuuseumi, et tema klient Cornelius Gurlitt nimetas muuseumi oma ainsaks pärijaks», seisis muuseumi pressiteates paar päeva peale Gurlitti surma.

Kunstikogu leiti 2012. aasta veebruaris mõjuka natsiaegse kunstikaupmehe Hildebrand Gurlitti Müncheni korterist. Leiust, mis sisaldab teiste seas ka Pablo Picasso, Henri Matisse'i ja Emil Nolde töid, teatati alles 2013. aasta novembris.

Hildebrand Gurlitt omandas tööd 1930. ja 40. aastatel. Ta oli üks neljast kunstikaupmehest, kellele oli tehtud ülesandeks müüa juudi perekondadelt varastatud teoseid ja Saksamaa muuseumide avangardkunsti, mille Hitleri režiim oli mandunuks kuulutanud.

Aprilli algul sõlmiti tema pärija Cornelius Gurlittiga kokkulepe, millega anti valitsuse moodustatud rahvusvahelisel ekspertkomisjonil aasta aega Gurlitti Müncheni kollektsiooni tööde päritolu väljaselgitamiseks. Gurlitt andis Saksamaa ja Baieri liidumaa võimudele lubaduse tagastada hinnalised teosed perekondadele, kellelt natsid need varastasid.

Tagasi üles