Ventspilsis õitseb transiit

Urho Meister
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sadam. Pilt on illustreeriv.
Sadam. Pilt on illustreeriv. Foto: Toomas Huik

Noord Natie Ventspils Terminal on kujunenud sillaks pikkade raudtee-praam-raudtee transiidikoridoride tarvis Rootsi kaudu SRÜ riikidesse ja sealt edasi Hiinasse.

Teenust pakuvad Vene firma Transkonteiner ja praamioperaator Stena Line. Nagu kirjutab Dienas Bizness, hakati transiiti testima juba möödunud aasta oktoobris. Alates aprillist kurseerivad praamid Ventspilsi ja Rootsi Nynäshamni sadama vahel juba regulaarselt ja igapäevaselt.

Kaubavoog Rootsi kaudu kasvab ning praamide täituvus on asjaosaliste väitel maksimaalne. Sadamas on valmistatud ootel kauba jaoks suure varuga laopinda.

Ventspilsi sadama kaudu suunduvad Kasahstani, Aserbaidžaani ja Usbekistani poole näiteks John Deere’i kombainid. Siit liiguvad läbi Euroopa, India ja Hiina tehnoloogiaseadmed.

Sadam tuleb toime ka suurte gabariitidega kauba vahendamisega (turbiinid, boilerid jms elektri- ja tuumajaamade jaoks, tuulegeneraatorid labade pikkusega kuni 49 meetrit, jahid, kaatrid jne). Kasahstani suunas liigub ka suurtes kogustes ehitusmaterjali.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles