USA meediakanal CNN edastas, et Austraalia teadlased uurivad, kas meredest kuuldavaid helisid salvestavad seadmed võisid jäädvustada ka Malaisia lennuki Boeing 777-200 alla kukkumise.
CNN: tuumaplahvatusi jälgivad seadmed võisid salvestada Malaisia lennuki alla kukkumise
Nimelt olevat veepinna aluseid helide salvestajale jäänud ka heli, mis võib olla selle aasta 8. märtsil kadunuks jäänud lennukist.
Uurijate arvates võis see heli tekkida lennuki alla kukkumisel merre või siis selle lagunemisel vee all.
Veealuseid helisid salvestavatest seadmetest üks tegeleb helidega, mis tekivad veealustest tuumakatsetustest. Need seadmed on osa ÜRO tuumakatsetuste keelu lepingu täitmist järgivast seadmetevõrgustikust. Need seadmed salvestavad näiteks ka vaalade häälitsusi.
Uurijate sõnul on siiski ebatäpsus salvestatud helide asukoha ja lennuki viimase oletatava asukoha vahel. Madala lainepikkusega helid aga võivad soodsade olude korral vee all kanduda tuhandete kilomeetrite kaugusele.
«Nimetatud helid võivda olla ka loodushääled,» teatas Austraalia Curti ülikooli teadlane Alec Duncan.
Austraalia liiklusohutuse ameti juht Martin Dolan ei kinnitanud, et need helid võivad olla seotud kadunud lennuga MH370.
Kui Malaisia kadnud lennuki otsinguid alustati, eitasid ÜRO esindajad, et nende seadmed oleks salvestanud mõne lennuki alla kukkumise. Nüüd aga leiti, et tuumaplahvatusi salvestavate seadmete jäädvustatu tuleb uuesti üle kuulata.
Samasugust salvestuste läbikuulamist kasutati ka 2009. aastal kui lennufirma Air France lennuk kukkus Atlandi ookeani.
Katsetest hoolimata ei leitud siis helimärke lennuki merre kukkumise kohta.