Labane kelmus: Hiina firma tükeldas parvlaeva Georg Ots vanarauaks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Parvlaev Georg Ots augustis 2012 Vladivostokis.
Parvlaev Georg Ots augustis 2012 Vladivostokis. Foto: SCANPIX

Kurb saatus tabas parvlaeva Georg Ots, mille kodusadamaks oli aastaid tagasi Tallinn ja millele kaks aastat tagasi tehti kallis kapitaalremont, kirjuitab Vene meedia.

Laev, mille viimaseks omanikuks oli Primorje krai, sattus kuritegelikul teel Hiinasse, kus see läks vanarauaks.

Venemaa lipu all sõitnud parvlaev Georg Ots osales 1.-8. septembril 2012 Vladivostoki linna haldusalasse kuuluval Russki saarel aset leidval Aasia ja Vaikse Ookeani Majanduskoostöö (APEC) riikide tippkohtumisel ujuvhotellina. Laeva renoveerimiseks kulutas riik 260 miljonit rubla.

Primorje krai kuberneri kt Vladimir Mikluševski rääkis täna ajakirjanikele Kaug-Ida föderaalse ülikooli linnakus, et tegemist on banaalse kelmusega. Ta anti firmale Tehnomorin seaduslikult rendile, see aga andis laeva illegaalselt edasi hiinlastele, kes laeva vanarauaks tükeldasid,» jutustas ta RIA PrimaMedia vahendusel.

«Kõik vastutavad isikud on jooksus, me teame nende asukohta, kuid uurimise huvides avalikustada ei saa.»

Poolas Szczecini laevatehases 1979. aastal valminud ja aastal 1980 kasutusele võetud Georg Otsa kodusadamaks oli aastatel 1980-2002 Tallinn. Pärast seda müüdi laev Vene firmale Rosmorport ja selle kodusadamaks sai Peterburi. Aastast 2011 on laeva koduks Vladivostok.

Jaanuaris 2013 sõlmis Tehnomorin lepingu Hiina firmaga ja laev sõitis Zhōushāni sadamasse firma Asia Pacific Dockyard baasi, kus see lubati remondi abiga viia vastavusse rahvusvaheliste nõuetega. Parvlaeva kavatseti hakata kasutama rahvusvahelistes merevedudes.

Kuna prahtija lõpetas ootamatult rendirahade maksmise Primorje kraile, siis alustas Gosnedvišimost kohtuasja, kus sai võitu kahes hagis – võlgade sissenõudmine ja laeva tagastamine omanikule.

Selle aasta märtsis korraldas Primorje krai asekuberner Aleksandr Los töökoosoleku, mille teemaks oli laevaotsingute organiseerimise ja Georg Otsa tagasi toomine krai territooriumile. Gosnedvižimost kuulutas parvlaeva rahvusvaheliselt tagaotsitavaks. Siis tehtigi kindlaks, et laeva kui sellist enam pole.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles