Soomes kaalutakse jalgratastele kergliiklusteedel kiiruspiirangute kehtestamist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: HS / PM
Copy
Jalgrattatee
Jalgrattatee Foto: SCANPIX

Helsingi politsei liiklusturvalisuse keskuse juht komissar Dennis Pasterstein kehtestaks kergliiklusteedel kiiruspiirangu, kirjutab tänane Helsingin Sanomat.

Praegu kehtib kergliiklusteel samal kiiruspiirang, mis kõrval asuval autoteel. Sageli on see 40 kilomeetrit tunnis.

Töörühm, mis tegeleb liiklusseadust puudutavate võimalike uuendustega, on tõstatanud üles küsimuse kergliiklusteede erinevatest kiiruspiirangutest.

«Kui rattur kihutab teisele jalgratturile otsa, siis pole kahtlustki, et on juhtunud paha õnnetus. Minu pakkumine oleks 25 kilomeetrit tunnis, 20 km/h oleks liiga madal ja 30 km/h päris suur kiirus. Kuskil seal peaks see kindlasti olema,» rääkis ta.

Helsingi politsei vanemkonstaabel Olli Haapanen mõõtis näiteks eelmisel reedel Taka-Töölö linnaosas jalgrataste keskmiseks sõidukiiruseks 23 kilomeetrit tunnis.

Pastersteini sõnul saaks plaanitava uuenduse jõustumisel määrata ülemäära kihutavatele jalgratturitele karistusi. «Politsei ei saa väljastada muud kui kindla suurusega rahatrahvi, kui mopeediga sõidetakse kergliiklusteel, kuigi seda ei tohi teha. Trahvi saab määrata liiklusmärgi eiramise eest,» lisas ta.

«Kui mopeed sõidab 45 kilomeetrit tunnis piirkonnas, kus lubatud maksimaalne sõidukiirus on 40 kilomeetrit tunnis, siis põhimõtteliselt ei saa kiiruse ületamise eest mingit karistust määrata. Jalgrattateede uute kiiruspiirangute abil saaksid politseinikud paremini sekkuda rikkumistesse, mis mõjutavad juhilube.»

Tagasi üles