Suhhoi Superjetid jõuavad tellijateni aastase hilinemisega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Mari Kamps
Copy
Suhhoi Superjet 100 lennundusmessil MAKS-2009.
Suhhoi Superjet 100 lennundusmessil MAKS-2009. Foto: Scxanpix

Vene firmas Suhhoi tsiviillennukid (GSS) seeriatootmisesse minevad reisilennukid Suhhoi Superjet 100 (SSJ-100) jõuavad tellijateni selle aasta lõpus.

Varasemate lubaduste järgi pidid esimesed lennukid jõudma suurtellija Aeroflotini juba 2009. aasta detsembris.

Kriisi ajal ei tõmmatud koomale mitte ühtegi tehnoloogilise arengu võtmeprojekti, kinnitas täna peaminister Vladimir Putini.

Kodumaised mootorid (SaM-146) said õigel ajal Euroopa sertifikaadi ja rahvusvaheline sertifikaat omistati sellele 23. juunil, vahendas valitsusjuhti RIA Novosti.

«Enne aasta lõppu alustatakse seeriatootmises valminud lennukite toimetamist tellijateni,» rääkis Putin esimesel rahvusvahelisel foorumil Tehnoloogiad masinaehituses aastal 2010.

Varem on teatatud, et esimestena saavad lennukid kätte Vene Aeroflot, mis tellis 30 lennukit ja Armeenia firma Armavia. Praeguse seisuga on GSSil praegu tellimisi 122 lennuki valmistamiseks.

SSJ-100 suudab võtta pardale 98 reisijat ja selle lennukaugus on kuni 4400 kilomeetrit.
Esimest Superjet 100 lennukit näidati avalikkusele 26. septembril 2007 Amuuri äärses Komsomolskis asuvas tehases. Esimese lennu tegi see 19. mail 2008.

Lennuk valmis koostöös Ameerika ja Euroopa lennundusfirmadega, nagu Boeing, Snecma, Thales, Messier Dowty, Liebherr Aerospace ja Honeywell.

Projekti üldmaksumus ulatub ligikaudu 1,4 miljardi dollarini.

Tagasi üles