Autofirmad kukkusid uljalt reklaamima

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kasutatud autod.
Kasutatud autod. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Autotootjad kasvatasid oma reklaamieelarveid käesoleva aasta esimeses kvartalis 19,1 protsendi võrra, selgub statistikafirma Nielseni uuringust.

Autofirmad jäid reklaamitempo tõusu poolest alla vaid tarbekaupade pakkujatele, 10 suurima reklaamija hulka mahtusid neist tervelt kolm: General Motors, Ford ja Toyota.

Esimese kahekümne seas olid lisaks veel Honda, Volkswagen ja Chrysler. Autode osakaal üldistest reklaamikulutustest oli 8,2 protsenti.

Kõige kiirem oli autoreklaamide kasv Ladina-Ameerikas ning Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas. Reklaami osas tervikuna tegid suurima hüppe edasi Brasiilia, Mehhiko, Argentina ja India. Euroopa on taastumise poolest teistest jätkuvalt maas.

Tarbekaupade tootjad nagu Procter & Gamble ja Unilever kärpisid reklaamikulutusi majanduslanguse ajal küll vähem kui autotootjad ja finantsteenuste pakkujad, mõlema kõvasti räsida saanud sektori taastumise lähtekoht on aga väga madal. 2010. aasta kokkuvõtteks prognoosib Nielsen neile reklaamikulutuste vallas parimal juhul kerget kasvu.

«Tõenäoliselt läheb kaks aastat, enne kui kriisieelsed reklaamikulutuste tasemed tagasi tulevad,» ütles Nielsen Global Adview juhataja Michele Strazzera. «Teine kvartal tuleb samuti väga hea, aga aasta teine pool enam nii säravaks ei kujune.»

Käesolevale reklaamiaastale aitasid korralikku hoogu sisse lükata nii taliolümpia kui jalgpalli MMi «eelvirvendused».

Aasias ja Vaikse ookeani piirkonnas tõusid reklaamikulutused 13 protsenti, Lõuna-Aafrikas aga 18 protsenti – juba enne jalgpalliturniiri algust. 18 protsendi võrra läks ülesmäge ka maailma suuruselt kolmas reklaamiturg Hiina. Maailma keskmine reklaamikulutuste kasv oli ligikaudu 12,5 protsenti.

Viieks suurimaks reklaamikategooriaks osutusid lisaks autotööstusele veel tervishoid, kosmeetika, meedia ja toiduainetetööstus. Finantsteenused andsid 5,5 protsenti reklaamikulutustest, 20 esimese hulka aga ükski pank ega muu finantsasutus ei mahtunud.

Tõsiasi, et Toyota maailma 10 suurima reklaamija ridadesse kuulub, peegeldab Jaapani firma tõsiseid pingutusi tarbijate usalduse tagasivõitmiseks pärast ulatuslike kvalitediprobleemide ilmnemist.

Autoreklaamide hulk rõhutab ka seda, kuivõrd palju uusi mudeleid tänavu turule tuuakse. Viimased autode jaemüügi andmed USAst, Euroopast ja Hiinast osutavad aga juba nõudluse vähenemisele.

Kõige suuremat tulu on reklaaminduse taastumisest lõiganud televisioon, Põhja-Ameerikas mindi ülesmäge 9 protsendi, Ladina-Ameerikas aga koguni 53 protsendi võrra.

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles