McDonald’s alandas hindu ja äri õitseb

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Friikartulid ja hamburger McDonald'sis.
Friikartulid ja hamburger McDonald'sis. Foto: SCANPIX

McDonald’s on kõrget töötusmäära ja majandusraskusi arvestades hinnakirja taskukohasemaks kohendanud – mis teise kvartali tulemuste valguses igati ära tasus.


USAs on McDonald’si võrreldavate restoranide müük aastatagusega võrreldes 3,7 protsenti üleval, kuna rahvast voorib rohkesti nende juurde keha kinnitama. Kosunud on ka ettevõtte ärikasum.

Finantsdirektor Peter Bensen ütles, et toidukorvi hind langes mullusega kõrvutades 6 protsendi võrra ning prognoosis, et firma koduturul kujuneb odavnemine aasta kokkuvõttes 3-4 protsendi suuruseks.

Kvartali üldine netokasum tõusis 12 protsenti võrra 1,23 miljardi dollari peale, müük kasvas 5 protsendi jagu ja oli 5,9 miljardit dollarit. Võrreldavate toitlustuskohtade müük, mis tulemusi täpsemini peegeldab, kasvas 4,8 protsenti.

Euroopa võrreldavate kiirtoidukohtade müügikasvuna kandis McDonald’s ette 5,2-protsendise hüppe, Aasia ja Vaikse ookeani regioonis, Lähis-Idas ja Aafrikas tuli samas kategoorias tõusu 4,6 protsenti.

McDonald’si tegevdirektor Don Thompson ütles, et kuna külastajate arv on suurenenud, siis korvab see odavama hinnakirja ja väiksema kassas väljakäidud summade keskmise.

«Me võtsime selle lähenemise teadlikult, majanduse pärast,» ütles ta. «Enam kui 100 protsenti meie võrreldavate restoranide müügikasvust tuleb külastajate hulga pealt.»

Kvartali tegevustulu läks üles 10 protsenti, seda eriti tänu Euroopa headele saavutustele, kus eriliselt paistsid silma Suurbritannia, Prantsusmaa ja Venemaa.

Selle eest tänab firma oma kaasajastatud restorane, uute põnevate toitudega pikitud menüüd ja agressiivset turustamisstiili.

«Sel ajal, kui Euroopa turg üldiselt alla käis, kasvatasime meie turuosa,» ütles Thompson.

Samas hoiatas firma analüütikuid, et edaspidi hakkavad McDonald’si tulemusi Euroopas ilmselt mõjutama kasinusmeetmed, mida kontinendil parasjagu rakendatakse.

Suure süsti on firmale andnud espressokohvi valik ja teised kõrge kasumlikkusega joogid, nagu näiteks frappèd ja muud jääkokteilid.

McDonald’si laienemist jookide valdkonnas peeti otseseks rünnakuks kohvikuteketile Starbucks, kuid vähemalt esialgu näib, et firmad tõmbavad ligi täiesti erinevaid kliente.

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles