Briti Lidl võttis poola keele keelu tagasi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Poeketi Lidl Briti esindus vabandas oma Šoti haru pärast, kes keelas oma poolakatest töötajatel samast rahvusest klientidega emakeelt rääkimast.

Lidl UK tegevdirektor Ronny Gottschlich saatis selle pärast vabanduskirja Londonisse Poola suursaadikule Witold Sobkowile.

«Ma tahaksin vabandada kogu segaduse pärast ning kinnitada, et me vägagi väärtustame ja austame oma poola kliente ning loodame, et arusaamatused on nüüdseks parandatud,» kirjutas Gottschlich.

«Nii rahvusvaheliselt kui Ühendkuningriigis tegutseva ettevõttena austab ja tervitab Lidl täielikult kõiki keeli ja me oleme täiesti kindlalt nõus, et sellise mitmekeelse tööjõu omamine on eelis,» jätkas ta.

Möödunud nädalal deklareeris Lidli pressiesindaja ajalehele The Scotsman, et firma Ühendkuningriigi haru poliitika on see, et kõigi klientidega räägitakse inglise keelt, sõltumata nende rahvusest. Deklaratsioonile eelnes Kirkcaldly Lidlis töötavate poolakate kaebus selle pärast, et nad ei võinud oma rahvuskaaslastest klientidega emakeeles suhelda.

Gottschlichi väitel mingit keelekeeldu aga pole ning vastav info pannakse ka töötajate käsiraamatusse sisse.

Pärast Poola liitumist ELiga on neist saanud Šotimaa suurim vähemus.

Märksõnad

Tagasi üles