Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Kõige parema imagoga riik on Saksamaa

Saksa jalgpallurid Toni Kroos ja Mario Goetze tähistavad jalgpalli MMI võitu Berliinis. FOTO: Stringer / Scanpix

USA on viimased viis aastat riikide brändi-edetabelit juhtinud, aga sel aastal tegi Saksamaa suurriigile tuule alla.

Saksamaa võit tuli suuresti tänu spordisaavutustele ehk jalgpalli MMi võidule, selgub Anholt-GfK koostatud indeksist, mis seab riigid nende brändi järgi ritta.

Peale spordi skooris Saksamaa ka tugeva majanduse ja stabiilse poliitikaga. Lisaks tuli sel aastal Saksamaale punkte juurde ausa ja kompetentse valitsuse, kliimasse investeerimise ja sotsiaalse võrdsuse eest.

Indeksi koostamisel analüüsiti 50 riigi brände, mille jaoks küsitleti üle 20 000 inimese 20st riigist. Eesti nende hulgas ei olnud. Meie naaberriik Venemaa kukkus aga kolm kohta 25ndale kohale. Eelkõige seoses sellega, kuidas vastajad tajuvad Venemaa rolli rahvusvahelise rahu ja julgeoleku valdkonnas. Idanaabrit edestasid Hiina, Singapur ja Argentiina

Loe indeksi koostamisest lähemalt siit.

2014 edetabel2013 edetabel​
1​Saksamaa2​
2​USA​1​
3​Suurbritannia3​
4​Prantsusmaa4​
5​​Kanada5​
6​Jaapan​6​
7​Itaalia​7​
8​Šveits8​
9​Austraalia​9​
​10Rootsi10​
Tagasi üles
Back