Vene majandusgeograaf: veel mõjub propaganda tugevamini kui hinnatõus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Professor Natalja Zubarevitš on Venemaa üks tuntumaid majandusgeograafe.
Professor Natalja Zubarevitš on Venemaa üks tuntumaid majandusgeograafe. Foto: Jaanus Piirsalu

Massiline propaganda on juba oma töö teinud: ainult majanduskriisist ja hinnatõusust ei piisa, et keskmine Venemaa elanik hakkaks kahtlema Vladimir Putini ja Kremli poliitika õigsuses, veel vähem selle vastu protesteerima, kinnitab Venemaa regioonide elu üks tuntumaid eksperte professor Natalja Zubarevitš (60).

«See on küsimus, millele mitte keegi ei oska vastata – kui kaua kestab veel see mobiliseeriv propaganda, et ümberringi on vaid vaenlased. Seni on see veel efektiivne,» nendib ta.

Räägime sellest, kuidas võib süvenev majanduskriis mõjutada meeleolusid Venemaa regioonides.

Moskva ja teiste Venemaa suurlinnadega on asi selge. Vaatamata kergele valuuta- ja ostupaanikale siin sellist protestilainet, nagu oli 2011./2012. aasta talvel ja kevadel, praegu oodata pole mõtet. Tollal Putini-ajastu suurimatele protestimeeleavaldustele kogunenud Moskva intelligentsem ja liberaalsem publik viibib praegu silmanähtavalt demoraliseerunud olekus.

«Nad kas endiselt arvavad, et «Krõmnaš!» («Krimm-on-meie!» – toim) või siis on saanud aru, et oleme sattunud sellisesse voogu, kus enam pole midagi teha,» on eelmise kuu lõpul Eestit külastanud Zubarevitš minuga nõus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles