Saksa uurimus: Kevinid saavad koolis kehvemaid hindeid

Lapse nimi võib mõjutada tema õpitulemusi

FOTO: SCANPIX

Teatud eesnimedega poistel on koolides raskem, kuna õpetajad usaldavad neid vähem ning hindavad rangemalt, selgub Saksamaal läbiviidud uuringust.

Oldenburgi Ülikooli poolt tehtud viimase uurimuse kohaselt on algkooli õpetajatel teatud eesnimedega õpilaste vastu suured eelarvamused, mistõttu hinnatakse tihti neid palju rangemalt. Eriti kehtib see poiste puhul, vahendab Spiegel-Online.

Uurimus näitab, et poisslapsed, kelle nimi on näiteks Kevin, tembeldatakse õpetajate poolt sageli probleemseteks õpilasteks. Palju sõbralikemaks ning targemateks peetakse poisse, kelle nimeks on Alexander, Maximilian, Simon, Lukas ja Jakob.

Positiivse kuvandiga tüdrukute nimed on Charlotte, Nele, Marie, Emma ja Katharina, aga negatiivsemad on Mandy, Chantal ja Jaqueline.

«Kevin ei ole nimi, vaid diagnoos,» kommenteeris uuringus osalenud õpetaja.

Professori Astrid Kaiseri sõnul mõjutas uuringu kohaselt õpilase nimi õpetaja käitumist tema suhtes pisut vähem kui kardeti, aga siiski on nimel teatud mõju õpilase tulemustele.

Uuring, mille käigus õpetajad pidid erinevate nimedega õpilaste töid hindama, näitas, et väikesed Justinid, Cedricud, Marvinid ja Kevinid said kehvema tulemuse kui Jakobid, Lukased või Alexandrid.

Siiski võis uurimusest järeldada, et negatiivse kuvandiga tüdrukute nimed ei mõjutanud nii palju õpetajate hindamist kui poiste nimede puhul.
 

Tagasi üles