Saada vihje

Kolm teooriat Air Asia lennuki kadumise kohta – äikesetorm, rahe ja jäätumine

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Air Asia lennuk Jakartas Soekarno-Hatta lennuväljal
Air Asia lennuk Jakartas Soekarno-Hatta lennuväljal Foto: SCANPIX

Lennufirma Air Asia lennuk kadus eile hommikul olles teel Indoneesiast Surabayast Singapuri.

Kuna lennu QZ 8501 kohta seni andmed puuduvad, siis hakkasid kohe levima spekulatsioonid ja teooriad, kirjutab iltasanomat.fi.

Teada on vaid fakt, et Airbus 320-200 kadumise ajal oli tugev äikesetorm ning piloodid palusid lennujuhtimiskeskuselt luba muuta lennutrajektoori ning tõusta tavapärasest kõrgemale ehk 11 600 meetri kõrgusele.

1. Lennuk kukkus äikesetormi tõttu alla

Loogiline selgitus lennuki kadumisele oleks, et see sattus äikesepilve keskele ning pilves võis olla rahe, mis kahjustas märgatavalt lennukit.

Lennundusekspertide sõnul tekib lennukil äikesepilves olles tugev turbulents ning selle tõttu püüavad piloodid vältida äikesepilvi.

«Teada on juhtumeid, milles läbi äikesepilve lendamisel lennukiga midagi eriti ei juhtunud,» tõdeti.

2. Lennuki tiivad jäätusid

USA uudistekanali CNNi intervjueeritud lennundusekspert arvas, et Air Asia lennuki tiibadele võis tekkida paks jääkate.

Tavapäraselt esineb tiibade jäätumist siis, kui lennuk lendab võrdlemisi madalal – 3000 meetri kõrgusel.

10 000 meetri kõrgusel on aga nii külm, et seal küll tekib jää, kuid see ei jää lennuki külge.

3. Mootorite sisse tekkis jää

Lennundusekspertide arvates on tänapäeva lennukite mootorid üsna tundlikud ning ei saa välistada, et kõrgel lennates, kus on 40 kraadi ja enam külma, võib mootoritesse tekkida jääkiht.

Mootorite jäätumist on täheldatud just äikesepilve juures või sees lendamisel.

Tagasi üles