Euroopa veoautoturgu kontrollis 14 aastat kartell

Aivar Õepa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustratiivne
Foto on illustratiivne Foto: Reuters / Scanpix

Euroopa veoautotootjate kartell valitses turgu 14 aastat, koordineerides keskkonnakaitseliste uuenduste turuletoomist, kirjutas Financial Times Euroopa Liidust lekkinud dokumentidele tuginedes.

Ajalehe käsutuses olev dokument, niinimetatud vastuväidete loend, annab detailse ülevaate kartellist, mis kestis jaanuarist 1997 kuni jaanuarini 2011.

Kartell, kuhu kuulusid Daimler, Volvo, Scania, MAN, DAF, Renault ja Iveco, koordineeris uue heiteregulatsiooni Euro 3 kohaste uuenduste turuletoomist. Tootjad tõid karmistunud regulatsioonile vastavad uued veoautod turule samal ajal ning kasutasid uuendusi ka ettekäändena hindade tõstmisel.

Euroopa Liit alustas kartelli uurimist 2011, siis otsiti läbi mitme veoautotootja kontorid.

Kartellis osalenud tootjad kontrollivad pea 100 protsenti Euroopa veoautoturust, Aasia ja Ameerika tootjad nende kõrvale pääsenud pole.

Kartelli uurimise protsess on lõppjärgus, selle tulemusel võivad ettevõtteid saada trahve mis küündivad kuni kümnendikuni nende aastakäibest. Juba on osa firmadest, nagu Daimler ja Volvo, teatanud, et on eraldanud eelarves sadu miljoneid eurosid trahvide tasumiseks. Trahvi maksmisest pääseb ilmselt kartelli paljastanud MAN.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles