/nginx/o/2015/01/12/3672483t1h5434.jpg)
Detsembris Jaava merre kukkunud lennufirma AirAsia reisilennukil oli tõsiseid probleeme pardaarvutiga, mida piloodid üritasid enne õnnetust parandada, teatasid uurijad.
Detsembris Jaava merre kukkunud lennufirma AirAsia reisilennukil oli tõsiseid probleeme pardaarvutiga, mida piloodid üritasid enne õnnetust parandada, teatasid uurijad.
Lennuki pardaarvutil oli probleeme, mida piloodid üritasid lahendada arvutit taaskäivitades, näitab uurimine. Lennuki kapten tõusis oma istmelt, et arvuti uuesti käivitada ega olnud oma kohal, kui teine piloot nähtavasti lennuki üle kontrolli kaotas.
Kapteni otsus arvuti toide ajutiselt välja lülitada on uurijate sõnul äärmiselt erandlik, sest arvutit on võimalik taaskäivitada ka juhtimispaneeli reset-nupust.
Uurimistulemuste kohaselt oli lennukil olnud arvutiprobleeme ka varem.
Indoneesiast Surabayast Singapuri teel olnud lennufirma AirAsia reisilennuk kukkus tormise ilmaga merre 28. detsembril. Lennukis oli kokku 162 inimest, kes kõik hukkusid.