Madridi lennujaamas eelmisel kuul õhkutõusmisel rajalt välja sõitnud Spanairi lennuki tiibade tagumised lisakandepinnad ei olnud ekspertallikate väitel lõpuni välja sirutatud, mis võiski põhjustada ohvriterohke katastroofi.
Spanairi surmalennuki tagatiivad jäid valesse asendisse
Wall Street Journal kirjutas eile juurdlusega seotud isikutele viidates, et esialgse informatsiooni kohaselt ei olnud MD-82 reisilennukile õhkutõusmisel täiendavat tõstejõudu andvad lapatsid õiges asendis, vahendas Reuters.
Katastroofipaigalt leitud nn mustast kastist kogutud andmed viitavad sellele, et mootorid töötasid lennukil korralikult ning tulekahju puhkes alles pärast seda, kui lennuk teeraja lõppedes kraavi kukkus.
Samas on ekspertidele selgusetu, miks ei andnud häiresüsteem pilootidele lennuki tehnilisest probleemist märku ning miks ei märgatud tiibade tagaosas asuvate tagatiibade valet asendit eelneva rutiinse kontrolli käigus.
20. augustil juhtunud lennukikatastroof oli viimase veerandsajandi ohvriterohkeim Hispaanias – hukkus 154 inimest ning eluga pääses leekidest vaid 18 reisijat. Uurimiskomisjoni ametlikke järeldusi juhtunu kohta veel niipea ei oodata, sest jätkuv ekspertiis võib anda täiendavat infot.