Spanairi surmalennuki tagatiivad jäid valesse asendisse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Oliver Tiks
Copy
Madridi lennuväljal augustis põlenud Spanairi reisilennuki rusude koristamine.
Madridi lennuväljal augustis põlenud Spanairi reisilennuki rusude koristamine. Foto: AP / Scanpix

Madridi lennujaamas eelmisel kuul õhkutõusmisel rajalt välja sõitnud Spanairi lennuki tiibade tagumised lisakandepinnad ei olnud ekspertallikate väitel lõpuni välja sirutatud, mis võiski põhjustada ohvriterohke katastroofi.

 

Wall Street Journal kirjutas eile juurdlusega seotud isikutele viidates, et esialgse informatsiooni kohaselt ei olnud MD-82 reisilennukile õhkutõusmisel täiendavat tõstejõudu andvad lapatsid õiges asendis, vahendas Reuters.

Katastroofipaigalt leitud nn mustast kastist kogutud andmed viitavad sellele, et mootorid töötasid lennukil korralikult ning tulekahju puhkes alles pärast seda, kui lennuk teeraja lõppedes kraavi kukkus.

Samas on ekspertidele selgusetu, miks ei andnud häiresüsteem pilootidele lennuki tehnilisest probleemist märku ning miks ei märgatud tiibade tagaosas asuvate tagatiibade valet asendit eelneva rutiinse kontrolli käigus.

20. augustil juhtunud lennukikatastroof oli viimase veerandsajandi ohvriterohkeim Hispaanias – hukkus 154 inimest ning eluga pääses leekidest vaid 18 reisijat. Uurimiskomisjoni ametlikke järeldusi juhtunu kohta veel niipea ei oodata, sest jätkuv ekspertiis võib anda täiendavat infot.

 

Tagasi üles