Hiina mereväeohvitser kinnitas teise lennukikandja ehitamist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Hiina esimene lennukikandja Liaoning 2012. aastal.
Hiina esimene lennukikandja Liaoning 2012. aastal. Foto: SCANPIX

Hiina kõrge sõjaväelane kinnitas esimest korda avalikult, et rahvavabariik ehitab teist lennukikandjat.

Mereväe kolonel Liang Fang kinnitas meedias ilmunud kuuldusi teise lennukikandja kohta. Liang ei täpsustanud lennukikandja kohta üksikasju, kuid kinnitas, et see ehitatakse ise.

«Esimese lennukikandja importimise põhjus oli see, et me suudaksime tulevikus ise sellise aluse ehitada,» ütles Liang.

Esimene Hiina lennukikandja – Liaoning – on Nõukogude-aegne lennukikandja Varjag moderniseeritud versioon, mis on nime saanud Kirde-Hiinas asuva provintsi järgi. Varjagi ostis Hiina Rahvavabastusarmeega lähedalt seotud ettevõtte 1998. aastal Ukrainalt, et teha sellest ujuv kasiino.

Kuigi aastaid kinnitas Peking avalikult, et lennukikandjad representeerivad imperialismi, on kommunistlik suurriik viimasel kümnendil oma suhtumist muutnud ning jõuliselt nii oma mere- kui ka õhuväge üles ehitanud.

Hiina on Ühendriikide, Itaalia, Prantsusmaa, Venemaa, India, Brasiilia, Tai, Hollandi ja Ühendkuningriigi kõrval kümnes riik, mille merevägede koosseisu kuulub ka lennukikandja.

Märksõnad

Tagasi üles