Lennufirma Germanwings pole siiani avaldanud ametlikku põhjust, mis võis viia õnnetuseni Lõuna-Prantsusmaal, kus kardetavasti hukkus 150 inimest, kuid lennundusekspertide hinnangul oli põhjuseks ilmselt tehniline või inimlik viga.
Eksperdid: lennuki langemine tundus olevat kontrollitud
Esialgsete andmete kohaselt hakkas lend 4U9525 umbes kolmveerand tundi pärast õhku tõusmist kõrgust kaotama ning kiirus, millega õhusõiduk langes, välistab asjatundjate sõnul plahvatuse, vahendas The Guardian.
«Langus tundus olevat umbes 3000 jalga minutis, mis pole piisavalt kiire plahvatuse tagajärjel toimuva langusega, kuid on liiga kiire võrreldes mootori seiskumisel toimuva langemisega. Langemine tundus olevat kontrollitud,» selgitas Loughborough ülikooli lennundusekspert David Gleave.
2000. aastal Prantsusmaal Concord’i lennuõnnetust uurinud Tony Cable’i sõnul viitab see, et hädakutsungit ei tulnud, kas tehnilisele veale, pilootide segadusele või mõlemale. Ta tõi välja, et kui tehnika veab alt või annab vale infot, siis pilvede sees lennates võivad piloodid kaotada kursi ja avastada seda liiga hilja.
Kuigi Saksa meedia teatas, et piirkonnas oli õnnetuse ajal äikesetorm, siis nüüdseks on need väited eemaldatud. BBC andmetel oli äikesetorm küll lennu teekonna lähedal, kuid praegustel andmetel lennuk sealt läbi ei lennanud.
Prantsuse Alpides Digne’i lähistel kukkus alla reisilennuk Airbus A320, Germanwingsi kinnitusel oli selle pardal 144 reisijat ja kuus meeskonnaliiget.