Uurijad: lennukatastroof Alpides näib olevat tahtlikult korraldatud

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Prantsuse Alpides teisipäeval Germanwingsi lennukiga Airbus A320 juhtunud õnnetust uurivad eksperdid oletavad, et kaaspiloot juhtis lennuki tahtlikult alla.

«Ta paistis tahtvat lennukit hävitada,» sõnas Marseille' prokurör Brice Robin. «Kaaspiloot oli üksi kokpitis ja juhtpaneeli juures. Ta keeldus kokpiti ust avamast ja hakkas tahtlikult lennukiga laskuma.»

«On kuulda, kuidas piloot palub kaaspiloodil kontroll üle võtta, ja samal ajal on kuulda istme tagasi liikumise ning ukse sulgumise heli,» rääkis Robin ajakirjanikele. Sealt edasi juhtis kaaspiloot lennukit üksi, sealjuures oli ta lennuki allakukkumiseni elus – salvestuses on lõpuni kuulda sügavat hingamist.

«Üksi jäänud, vajutas kaaspiloot lennujuhtimissüsteemi nuppe ja viis lennuki laskumisse,» rääkis Robin, kelle sõnul sai see tegevus olla vaid tahtlik.

Nähtavasti püüti Germanwingsi lennukiga ühendust võtta, kuid see ei õnnestunud. Kokpitis kõlas ilmselt hädasignaal ja sellele järgnesid tugevad löögid kabiini ukse pihta. Salvestiselt on kuulda, kuidas kapten hüüab: «Lase mind sisse!»

Kokpitti jäänud kaaspiloot ei öelnud lõpuni mitte ühtegi sõna ega saatnud välja ühtegi hädasignaali, kuigi pole välistatud, et lennuk riivas enne kukkumist veel mõnd mäge. Prokurör lisas, et paanikat kokpitis polnud. Salvestiselt on kuulda, et kaaspiloot hingas täiesti normaalselt.  

Robini sõnul ei olnud kaaspiloodil mingit loogilist põhjust alustada laskumist, vältida kontakti lennujuhtimiskeskusega ning hoida pilooti kokpitist eemal. Ehkki kaaspiloodi tegevus oli tema meelest tahtlik, ei tahtnud ta seda veel enesetapuks nimetada. Miski ei viita ka terrorirünnakule. Prokuröri sõnul polnud kaaspiloodil teadaolevalt mingeid seoseid terroristlike rühmitustega. Praegu uuritakse juhtunut kui tapmist hooletuse tõttu.

Ülejäänud meeskonnaliikmed ja kapten tagusid kuni kokkupõrkeni kabiini ust. «Paistab, et [kaaspiloodi tegevuse] põhjuseks oli soov lennuk hävitada,» sõnas prokurör. Lõpuks on helisalvestiselt kuulda karjeid. Robin kinnitas, et reisijad ei teadnud toimuvast kuni lõpuni mitte midagi. «Surm oli silmapilkne.»

Prokuratuuri ametnike kinnitusel võib seda oletada musta kasti salvestise põhjal.

Lufthansa, Saksa pilootide ühing ning Lufthansa Bremeni lennuakadeemia on Germanwingsi lennuki piloodi ja kaaspiloodi kohta andnud vähe infot, kuid Saksa meedia on nende isikud kindlaks teinud.

Kaaspiloodi nimi oli Andreas Lubitz. Tegemist oli Montabaurist pärit noore mehega, kellel oli lennutunde selja taga 630. Germanwingsiga liitus ta 2013. aasta septembris.

Andreas Lubitz Foto: Twitter
Andreas Lubitz Foto: Twitter Foto: twitter

Tema tuttavad kodulinnast Montabaurist sõnasid, kui nad 28-aastast Lubitzit möödunud sügisel viimati nägid, polnud tal märgata mingeid depressiooni märke. Kodulinnas käis Lubitz selleks, et pikendada purilennuki juhtimise luba.

«Ta oli rõõmus Germanwingsi töö üle,» sõnas kohaliku purilendurite klubi liige Peter Rücker. «Temast õhkus häid emotsioone,» lisas ta. Rücker lisas, et Lubitz oli pigem vaiksemat tüüpi, kuid sellegipoolest sõbralik noormees. Purilendurilitsentsi oli Lubitz omandanud juba teismelisena.

Saksa meedia teatel oli piloodi nimi Patrick S, ta oli kahe lapse isa. Tabloidi Bild info põhjal oli ta Lufthansa ja Germanwingsi lennukitega lennanud üle kümne aasta ja Airbus 320ga oli tal lennutunde üle 6000.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles