Rootsi lennundusekspert: võimalik, et Andreas Lubitz on liiga vara hukka mõistetud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Andreas Lubitz
Andreas Lubitz Foto: SCANPIX

Rootsi lennundusekspert Hans Kjäll sõnas uudisteagentuurile TT antud intervjuus, et Germanwingsi õnnetuslennuki kaaspiloot Andreas Lubitz võidi liiga vara hukka mõista.

Prantsuse prokurörid teatasid möödunud nädalal, et mustade kastide salvestistel kuuldu lubab oletada Lubitzi tahtlikku ja teadlikku tegutsemist.

Prantsuse õnnetuseuurijad sõnasid nüüd Rootsi raadiojaamale Ekot, et uurida tuleks siiski ka seda, kas Airbus A320 võis tekkida ootamatu tehniline rike.

Hans Kjälli arvates võib olla tõenäoline, et Andreas Lubitz kaotas kokpiti rõhulanguse ja hapniku vähesuse tõttu taju ning selle tõttu ei saanud ta kokpiti ust kaptenile Patrick Sonderheimerile avada.

Musta kasti salvestistel on kuulda Lubitzit hingamas, kui mitte midagi ütlemas.

«Oletame, et kapten väljus kokpitist toomaks lisa hapnikumaski või –pudelit ning ei pääsenud tagasi, kuna uks lukustus kogemata,» selgitas rootslane.

Õnnetuse uurijad on seni arvanud, et Lubitz ei kaotanud teadvust ning takistas teadlikult kaptenit, lukustades kokpiti ukse.

Ka olevat lennuk liikunud nii nagu keegi oleks seda juhtinud.

Ekspertide sõnul saab õnnetuse põhjus selgeks alles siis kui leitakse teine must kast, kus on lennu tehnilised andmed.

Uurijad ei välista ka seda, et teine must kast võib olla õnnetuspaigas mattunud lennuki- ja inimjäänuste ning maapinnakihi alla ning selle otsimine Alpides võib olla väga keeruline.

Germanwingsi lennuk Airbus A320 kukkus Prantsuse Alpides alla 24. märtsil olles teel Hispaaniast Barcelonast Saksamaale Düsseldorfi.

Koos Andreas Lubitziga kaotas elu veel 149 inimest.

Tagasi üles