Volkswagen haarab Ameerikal sarvist

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Volkswagen. Foto on illustratiivne.
Volkswagen. Foto on illustratiivne. Foto: AFP / Scanpix

Volkswageni USA-pealetungi juhtima valitud endisel General Motorsi löögirusikal Jonathan Browningil seisab ees üks automaailma raskemaid ülesandeid.

Möödunud kümnendil valmistas USA divisjon Saksa firmale peamiselt vaid peavalu. Kahjumeid kuhjus kõvasti, inimesed olid otsekui otsustanud VW autosalongidest eemale hoida.

Mullu müüdi USAs alla 300 000 Volkswageni ja Audi, mis on enam kui kaks korda vähem 40 aasta eest püstitatud müügirekordist.

USA on maailma suuruselt teine autoturg ning Volkswagenile, mis valitseb Euroopat ja Hiinat, oleks läbimurre Ameerikas ülimalt oluline, et maailmaturu liidrist Toyotast 2018. aastaks möödakihutamine üldse kõne alla tuleks.

«Kui me USAs tõsiselt jalga ukse vahele ei saa, siis jääb maailmaliidri koht kättesaamatuks,» ütles märtsis Financial Timesile Browningi eelkäija Stefan Jacoby.

Bernstein Researchi analüütik Max Warburton ütleb, et VWd on USAs kammitsenud kahjulik valuutavahetuskurss, vilets diilerivõrgustik ning ameeriklastest tarbijate jaoks liiga pisikesed ja keerukad (loe: kallid) autod.

Uuringufirma Car Conceptsi president Todd Turner ütles, et Volkswagenil on USAs omad inimesed platsis küll – nagu ka teistel Saksa autofirmadel – ning nad teavad väga hästi, millise turuga on tegemist. «Aga neid mehi ei taheta kodus kuulda võtta,» ütles Turner.

Lisaks sellele on VW sõidukitel USAs halb kuulsus. Halva kvaliteedi ja kuluka hoolduse tõttu.

JD Poweri kvaliteediuuringus, millega mõõdetakse defektide arvu esimese kolme kuu jooksul pärast auto ostu, jäi VW 31. kohale ehk tagant kolmandaks.

Probleemide rihtimiseks lõi VW tegevjuht Martin Winterkorn hiljuti üle Porsche kvaliteedijuhi ja tootmisjuhi. «Ma olen alati imetlenud, kui hästi Porschel USAs läheb,» ütles ta.

Päris algusest Browningil alustada ei tule. USA strateegia käivitas VW tegelikult juba viis aastat tagasi ja analüütikute sõnutsi võib see end varsti ära tasuma hakata.

Projekti «Moonraker» käigus ehitati üle mitme aastakümne taas USAsse üks tehas, ühtlasi hakati arendama ameeriklaste tarvist suuremat ja odavamat masinat.

150 000 auto võimsusega Chattanooga tehasest hakkab see tänaseni nimetu sedaan välja veerema alates tulevast aastast. Lisaks laiendab VW tootmist Mehhikos, kus valmivad muuhulgas USA müügihitt Jetta ja uus «Põrnikas».

VW müügi- ja turundusjuht Christian Klingler ütles sel nädalal: «Volkswagen oli USAs liiga kaua liiga ettevaatlik, nüüd on käes aeg minna rünnakule.»

Grupp plaanib kahekordistada aastaks 2018 turuosa 6 protsendini ning tõsta Volksagenite müük 800 000, Audide müük aga 200 000 peale. Mis oleks kaks korda rohkem, kui analüütikud tänavuseks prognoosivad.

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles