Uber kohtas Aafrika idufirmade innukat vastupanu

Urho Meister
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nairobi taksojuht.
Nairobi taksojuht. Foto: Philippe Lissac / Picture-Alliance / Godong

Keenia pealinna Nairobi auklikel uulitsatel käib äge lahing taksoturu pärast. Vastakuti on kohalikud idufirmad ja kuulus Uber.

Internetti kasutab küll alla 20 protsendi aafriklastest, kuid kontinendi noorus pürgib innukalt online-elustiili poole ning on sünnitamas üüratut turgu. «Kõik mängivad tuleviku peale,» ütles Wall Street Journalile Kenya’s Easy Taxi ameeriklasest asutaja Peng Chen, kes on volitatud Brasiilias tegevust alustanud Easy Taxi poolt.

Easy Taxi on eriliselt spetsialiseerunud suurlinnadele arengumaades.

Teine tõsine Uberi konkurent Keenias on Maramoja, mis tähendab suahiili keeles «otsekohe».

Koos Easy Taxiga rõhutavad nad, et suudavad kõrge kuritegevusega Nairobis turvalisemat teenust pakkuda, kuna nende juhtide taustakontroll on usaldusväärsem.

Mõlemad aktsepteerivad sularaha ning mobiilimakseid – riigis, kus alla kolmel protsendil elanikest on krediitkaardid, kuid mobiiliomanikud on enam kui 90 protsenti.

Üks suur probleem ootab aga alles lahendust – nutitelefonid on Aafrikas seni veel eliidi luksus ning paljud Keenia sohvrid polnud enne mõne «taksoäpiga» liitumist midagi sellist iial kasutanud. Ka GPS on paljudele tundmatu maa.

Easy Taxi juht Joseph Ongeri tunnistab, et tema ei viitsi siiani selle GPSiga jännata. «Ma lihtsalt helistan kliendile, küsin kus ta on, ja olengi teel,» selgitab Ongeri. «Kas ma peaksin siis telefoni vaatama või teed? Kas ma peaksin peatuma, ohutulesid vilgutama ja üritama neid kaardil üles leida?»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles