Päikeselennuk alustas teekonda Jaapanist Hawaiile

Päikeselennuk Solar Impulse 2

FOTO: SCANPIX

Šveitsi seiklejate Bertrand Piccardi ja Andre Borschbergi päikeselennuk Solar Impulse 2 sai lõpuks täna Jaapanist Nagoya lennuväljalt õhku tõusta ning alustada teekonda üle Vaikse ookeani USAsse Hawaiile.

Lennuk peaks Hawaiil maanduma pärast 120 tunnist ehk umbes viie ööpäeva pikkust lendu, edastab BBC.

Päikeselennuki meeskond oli halva ilma tõttu sunnitud olema ligi kaks kuud Jaapanis enne kui ilm lubas ümbermaailmalendu jätkata.

Esimene katse lennata üle Vaikse ookeani katkes kohe alguses. Teine katse taheti teha möödunud nädala teisipäeval, kuid vahetult enne väljalendu ilmaolud muutusid ning see jäeti ära.

Sel korral ei teatatud õhkutõusmisest enne kui lend oli kulgenud mitu tundi, kuna arvati, et ka sel korral võib ilm sundida tagasi Jaapanisse pöörduma.

Kui päikeselennuki piloot, kes sel etapil on Andre Borschberg, suudab selle pika etapi viperusteta läbida, siis on see maailma lennunduse ajaloos kõige kauem kestnud soololend kui ka  kõige pikem teekond päikesel töötava lennukiga.

Vaikse ookeani ületamine on Solar Impulse 2 kaheksas etapp, mida juba ette peeti kõige raskemaks.

Lend Hawaiile pidi esmalt toimuma Hiinast Nanjingist, kuid halva ilma tõttu tuli teha vahemaandumine Jaapanis Nagoyas.  

Nagoyas ei olnud ilm samuti kiita, kuna sadas vihma ja oli tugev tuul, kuid lõpuks ilm paranes ning oli võimalik õhku tõusta.  

Päikeselennuki meeskond selgitas, et kui lend Jaapanist Hawaiile on kestnud kaheksa tundi, ei ole mõtet tagasi pöörduda. Kuni selle ajani on piloodil ilma halvenedes õigus langetada otsus lennata alguspunkti tagasi.

Borschberg saab sellel pikal etapil teha 20 minutit kestvaid uinakuid. Ta hoiab end vormis ka jooga ja meditatsiooni abil.

Järgmise etapi Hawaiilt USA sisemaale lendab piloot Bertrand Piccard.

Edasi kulgeb päikeselennuki teekond üle Põhja-Ameerika ning siis ületatakse Atlandi ookean. Solar Impulse 2 peab jõudma ületada Atlandi enne augusti, kuna siis algab seal orkaanihooaeg, mis võib lennukile ohtlik olla.

Tagasi üles