Soome merenduse turvaekspert Pertti Haatainen väljendas imestust tule leviku üle reisiparvlaeval Lisco Gloria.
Soome spetsialisti üllatas tule kiire levik Lisco Glorial
Haataineni sõnul on selge, et kahjutule likvideerimisel tekkis probleeme kas meeskonnaliikmete tegevuses või sprinklersüsteemis, vahendas YLE.
Mereturvalisuse ameti tehnikaosakonna juhi sõnul on oluline teada, kuidas põlengu alguses tegutseti.
«Töökorras sprinklersüsteem oleks pidanud tule kustutama. Hapniku hulka põlengualal oleks saanud vähendada ventilatsioonisüsteemi sulgemisega, kuid sellega oleks kaasnenud nähtavuse kadumine kustutustöödel.»
Haataineni jutu järgi pole autotekkidel olevaid kustutussüsteeme tahetud muuta automaatseks, et võimaliku vea tõttu hoida ära lasti kahjustamist.
«Kustutuskeskusest käsitsi avatavad ventiilid on tõhusamad, kuna sealt saab avada üksnes põlengualasse jäävaid ventiile. Seda on ilmselt ka harjutatud, kuna rahvusvahelise leppe järgi tuleb laeval viia tulekahjuõppus läbi kord nädalas.»
Ka on Haatainen üllatunud juttude üle, et tulekustutusvesi ähvardab oma kaalu tõttu laeva uputada. «Mõni aasta tagasi täpsustati spetsiaalse instruktsiooniga veevooluavade arvu ja seda, kuidas oleks neid võimalik avatuna hoida.»
Kahjutuli läks lahti reede hilisõhtul, kui laev asus Taanile kuuluva Lollandi ja Saksale kuuluva Fehmarni saare vahel. Lisco Gloria oli teel Kielist Klaipedasse.
Laeva omanik on Taani firma DFDS Seaways, kuid see sõidab Leedu lipu all. Lisco Gloria on ro-ro-tüüpi reisiparvlaev. Õnnetuse ajal viibis laeval 249 reisijat, kes kõik evakueeriti.