Prantsuse kuvandit käristavad «kretiinid»

Urho Meister
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Air France'i personalidirektor Xavier Broseta (paremal) ja pikamaalendude asedirektor Pierre Plissonnier (keskel) pärast vihaste ametiühinguaktivistide rünnaku alla sattumist.
Air France'i personalidirektor Xavier Broseta (paremal) ja pikamaalendude asedirektor Pierre Plissonnier (keskel) pärast vihaste ametiühinguaktivistide rünnaku alla sattumist. Foto: SOLAL / SIPA

Lõppeval nädalal rebisid Air France’i töötajad ülemuselt triiksärgi, väljendamaks vastumeelsust ettevõttes kavandatud koondamistele.

Prantsuse rahandusministri Michel Sapini silmis ei kärisenud üksnes särk, vaid sotsialistliku valitsuse kampaania turgutamaks riigi kuvandit ning julgustamaks investeeringuid mujalt.

«Need, kes seda tegid, on imbetsillid, kõrilõikajad, kretiinid, kes võetakse vastutusele,» ütles Sapin Financial Timesile. «Meid ärritab see väljavaade, kuidas inimesed võivad nüüd neid pilte Prantsusmaaga seostada.»

Sapin (63) on võtnud enda eriülesandeks Prantsusmaa usaldusväärsuse taastamise maailmas. Õnnetuseks langes särgirebimine ajaliselt kokku ürituste seeriaga Prantsuse saatkondades selgitamaks, kuivõrd atraktiivne on Prantsusmaa tegelikult välismaistele investoritele.

Sündmus särgiga mõjus sõnumile kui segaja, kuid «reaalsus» on Sapini sõnutsi siiski see, et «enamik prantslasi tervitab reforme, kompromisse ja läbirääkimisi.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles