Malaysia Airlinesi õnnetuslennu lõppraport: piloodi surnukehast eemaldati šrapnellikilde

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Malaysia Airlinesi piloodi Eugene Choo lesk Ivy Loi näitamas oma mehe fotot
Malaysia Airlinesi piloodi Eugene Choo lesk Ivy Loi näitamas oma mehe fotot Foto: SCANPIX

Malaysia Airlines lennu 17 katastroofi lõppraportis seisab, et Boeing 777-200 allatulistamise kohta leiduvaid tõendeid taheti hävitada.

Raporti kohaselt tehti kapten Eugene Choo Jin Leongi surnukehale lohakas lahkamine, mille käigus taheti eemaldada BUK maa-õhk raketi šrapnellikilde, edastab The Guardian.

Eile avaldatud lõppraportis seisab, et kokpitis olnud piloodid hukkusid silmapilkselt BUK-raketi kildude tõttu.

Kokpiti juures plahvatanud rakett lõhkus Boeing 777-200 umbes 800 kohast, jättes lennukist järele vaid riismed.

Pardal oli 15 meeskonnaliiget ja 283 reisijat, kes kõik hukkusid.

Boeing 777-200 jäänused ja hukkunud katsid Ida-Ukrainas Grabove küla juures suure ala. Tegemist on venemeelsete separatistide käes oleva piirkonnaga. Sündmuspaiga uurimine ja inimjäänuste äratransportimine kestis kokku ligi aasta, kuna tegemist on sõjategevuspiirkonnaga.

Raportis seisab, et lennuki teise piloodi Wan Amran Bin Wan Hussini laibast leiti 120 kildu, mis põhiliselt olid metallitükid.  

Kui Hollandi ja Prantsuse uurijad olid lend 17 kapteni surnukeha kindlaks teinud, märgati kohe ka lahkamisjälgi. Ilmnes, et keha vaatlus ja lahkamine tehti eesmärgil eemaldada võõresemed.

Hoolimata sellest, et kapten Choo Jin Leongi kehast võeti ära enamik metalltükke, jäi neid sinna veel alles. Surnukehal leiti luumurde ja teisi vigastusi, millest osa võisid tekkida kiire ja lohaka lahkamise käigus.

Kaks Choo Jin Leongilt leitud metalliosa olid rosetikujulised, mis olevat otsene viide BUK-raketile.

Venemaa seadis kahtluse alla pilootide surnukehadest leitu, samas teatades, et lennuki allatulistamiseks võidi kasutada vana BUKi, mis ei ole Venemaal enam kasutuses.

Uurimisraporti kohaselt kadusid õnnetuspaigast pildistatud objektid, mille seas oli nii lennuki osi kui hukkunute isiklikke esemeid. Lisaks kadus osa kokpiti seadmetest.

Venemaa võimud teatasid, et nad peavad eile ilmunud raportit ühepoolseks, kuna selles puuduvad paljud andmed, kaasa arvatud need, mis on Venemaal BUKe valmistaval relvatööstusfirmal Almaz-Anteyl.

Tagasi üles