Lennundusekspertide hinnangul võis Siinai poolsaare laupäevase katastroofi põhjus olla alla kukkunud lennuki 14 aasta tagune ebaõnnestunud maandumine, sest toona lennurada puudutanud sabaossa võisid olla tekkinud mikromõrad.
Ekspert Rein Porro: lennukatastroofi põhjuseks võisid olla mikromõrad
Endine piloot ja lennukooli õppejõud Rein Porro ei usu, et laupäeval toimunud lennukatastroofi põhjus oli mootoririke, kuna mootori seiskumise korral planeerib lennuk kaua ning kogenud piloot võib seda juhtida, vahendas ERRi uudisteportaal «Aktuaalset kaamerat».
Porro meenutab Jaapanis toimunud lennuõnnetust Boeing 747-ga, mis oli varem sooritanud ebaõnnestunud maandumise täpselt nagu Airbus A321. 2001. aastal maandumisel Kairos puudutas Airbusi saba maandumisel lennurada.
«Lennukilt remonditi näilised vigastused ära, aga metallile jäävad mikromõrad, ja tihti ei leita neid mõrasid üles,» selgitad Porro, lisades, et «kuna lennukil on kõik detailid õhus koormuse all, siis võivad tasapisi need mõrad edasi areneda ja ühel hetkel lihtsalt järele anda».
31. oktoobril Egiptuses Siinai poolsaare kohal alla kukkunud lennukis Airbus 321 liinil Sharm-el-Sheikh – Peterburi hukkusid 217 reisijat ja seitse meeskonnaliiget. Nende seas oli ka üheksa pihkvalast.
Ameerika Ühendriikide luurejuht James Clapper ütles esmaspäeval, et seda ei saa täielikult välistada, et laupäeval Egiptuse Siinai poolsaarel alla kukkunud Vene reisilennuki tulistasid alla Islamiriigi pühasõdalased.
Küsimusele, kas ISISe pühasõdalastel on olemas võimekus reisilennuki allatulistamiseks, ütles Clapper: «See on ebatõenäoline, kuid ma ei välistaks seda.»
Vene võimud on lennuki alltulistamise välistanud. Vene lennufirma Kogalõmavia juhtkond arvab, et lennuki A321 õhus lagunemise põhjus oli väline mõjutus. Sealhulgas on juhtkond Smirnovi sõnul täielikult välistanud versiooni tehnilisest rikkest või et lennukimeeskond oleks ise vea teinud. Ta lisas, et piloodid kaotasid Egiptuses täielikult kontrolli õhusõiduki üle ega proovinud enne allakukkumist mingit raadioühendust luua.
«Ainus võimalik põhjus saab olla lennuki väline mehaaniline mõjutamine,» teatas lennufirma peadirektori asetäitja Aleksei Smirnov ajakirjanikele.