AirAsia lennuõnnetuse peafaktor oli vigane tüürisüsteem

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
AirAsia reisilennuki QZ8501 vrakk Kalimantani saarel asuvas Kumai sadamas, Indoneesias.
AirAsia reisilennuki QZ8501 vrakk Kalimantani saarel asuvas Kumai sadamas, Indoneesias. Foto: SCANPIX

Lennufirma AirAsia lennukatastroofi, milles hukkus 162 inimest, peategur oli viga tüürisüsteemis, teatasid täna Indoneesia uurijad.

Korduvate probleemide tõttu süsteemis loobusid piloodid tormis autopiloodi kasutamisest, et üritada olukorda lahendada, ning kaotasid kontrolli Airbus A320-200 üle, mis kukkus Jaava merre, teatas Indoneesia transpordiohutuse komitee.

Uurijate sõnul oli süsteemi jootekohas mõra, mistõttu süsteem saatis pilootidele korduvalt hoiatusi. Neljanda hoiatuse järel lülitasid piloodid autopiloodi välja ja lennuk hakkas rulluma.

AirAsia lend 8501 teel Indoneesiast Surabayast Singapuri kukkus 2014. aasta 28. detsembril Jaava merre. Surma said kõik 155 reisijat ja seitse meeskonnaliiget.

Tagasi üles