Soome kavatseb oma uue riikliku brändistrateegia raames ennast reklaamida kui riiki, mis on võimeline lahendama ka maailma suurimaid probleeme.
Soome asub end promoma maailma probleemide lahendajana
Täna uue strateegia avalikustamisel ütles brändi töörühma juht, Nokia direktorite nõukogu esimees Jorma Ollila, et Soome on riik, millel on oskused ja teadmised valdkondades, kus neid andeid kõige rohkem vaja läheb.
Ollila sõnul on Soome juba praegu rahuvahendajana ning puhta keskkonna ja hariduse vallas üks maailma juhtriike, kuid riik peab neis küsimustes rahvusvaheliselt tegema palju rohkem tööd, vahendas AFP.
Riikliku mainekujunduskomitee moodustas Soome valitsus 2008. aasta sügisel seoses murega, et välismaal ei teata Soomet eriti hästi.
Komitee koostas 355-leheküljelise raporti, milles tehakse ettepanekuid selleks, kuidas Soome saaks oma koole edasi arendada, keskkonda hallata ja konflikte vahendada.
«Soome on maailma parim maa. Soomel on oma suurust arvestades uskumatult palju tugevusi ja võimalusi lahendada maailma tõsisemaid konflikte,» öeldakse raportis.
Aruanne kutsub kõiki soomlasi projektis kaasa lööma, alates vanaemadest, kes oma käsitööoskusi noorematele õpetaks, lõpetades välisministeeriumiga, kes peaks korraldama Nobeli rahupreemia laureaadi Martti Ahtisaari innustusel nn Ahtisaari-päevi ehk kutsuma igal aastal Soome maailma rahuläbirääkijad.
Komitee avaldas täna 30 ajalehes lehekülje suuruse reklaami, milles palub soomlastel raportit lugeda ja selles sisalduvaid ülesandeid järgida. Helsingin Sanomate sõnul on konkreetseid ülesandeid kokku üle saja.
Välisminister Alexander Stubb nimetas aruannet selle üleandmisel «kuradi hiilgavaks» ja embas Ollilat soojalt.