Volkswagen lööb külge Alfa Romeole

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX.

Volkswagen tahab osta Alfa Romeot, Fiati pikantset kuid krooniliselt kahjumlikku brändi. «Itaallase» boss Sergio Marchionne kinnitab, et Alfa pole müügis.


Loogiliselt võttes peaks lugu sellega ühel pool olema.

Kummatigi on aga terve autotööstus juba nädal aega kõmisenud kuulujuttudest, et VW ja Fiat käivad «kohtamas» ning tegevust olevat alustanud isegi ostu-müüki vaagivad töörühmad.

Automotive News kirjutas, et Fiat ja VW on arutanud Alfa Romeo müüki juba neli kuud.

Kaks lähedalseisvat allikat kinnitasid, et nii see tõesti on. Samas ei pidavat olema selge, kas siin käib vaid sondeerimine või on ka midagi tõsisemat õhus.

VW väidab, et ametlikke läbirääkimisi ei ole.

«Fakt on see, et läbirääkimisi pole olnud ega ole ka praegu,» ütles ettevõte.

Fiat keeldus kommentaaridest.

Itaallased kõnelevad Alfa Romeost jätkuvalt kui alustalast, millele ehitatakse ühised ettevõtmised Chrysleriga, et aastaks 2014. koos 6 miljonit autot tootma hakata.

Möödunud nädalal leppis Fiat Itaalia ametiühingutega kokku, et nende lipulaev-tehas Mirafioris hakkab ehitama Alfa Romeo 159 asendajat, mis põhineb Chrysleri Compact Wide šassiil. Lisaks ka Jeepi mudeleid, mida veel konkreetselt nimetatud pole.

Aga miks siis jutud ei vaibu?

Üheks vastuseks võib olla VW väga suur tahtmine. Nende meeskonnas on muuseas kaks Fiati veterani: Luca de Meo, kes omal ajal Alfa Romeot juhatas, ning Walter de’Silva, kes oli vanasti Alfa disainijuht.

«Me panime ukse kinni. Ja nüüd nad tikuvad aknast,» ütles üks Fiati insaider.

VW pealetükkiva käitumise peaarhitekt on nõukogu esimees Ferdinand Piëch.

«Salzburgi oraakliks» tituleeritud Piëch on tunnistanud, et on Alfast sisse võetud ning suudaks sellele «kerge vaevaga elu sisse puhuda».

Nagu näitavad viimased kümnendid, saab 73-aastane Porsche perekonna patriarh lõpuks alati oma tahtmise.

Kahe viimase aasta jooksul on Piëch korraldanud ümber nii veoautotootja MANi kui sportautomeistri Porsche juhatused, integreerides mõlemad oma 10-brändi-portfelli. Lisaks hangiti ka osalus Suzukis.

Ilmselt igatseks VW viia Alfa Romeo tootmise üle Hispaaniasse, et panna see kokku oma alalise kahjumitootja Seatiga.

Samas ei ole tõenäoline, et Fiat kaaluks margi müümist, mis pealegi on tihedasti integreeritud nende massimudelitega, ilma «andmata kaasa» ka ühte Itaalia tehast.

Võib-olla on Marchionne huvides Alfa Romeo müügi spekulatsioone käimas hoida, et niiviisi ametiühinguid kaudselt ähvardada.

Fiati juht on öelnud, et kui ta ei saa lepinguid, mis võimaldaksid Itaalias konkurentsivõimeliselt autosid toota, viib ta töö mujale.

Nagu teisedki autotootjad, räägib ka Fiat regulaarselt rivaalidele igasugustest põnevatest kavatsustest ja numbritest. Ja jätab vägisi mulje, et ei tunne mingit müügisurvet.

Lisaks tuleks müük kõne alla vaid väga suure raha eest.

Novembris naljatles Marchionne, et müüks Alfa – mis tänavu 120 000 autot müüb – ära küll, kui keegi 20 miljardit eurot välja käiks.

Üks VW mõtteviisiga tuttav isik ütles aga, et isegi 1,5 miljardit eurot «oleks absoluutselt välistatud».

Piëch, kes muuseas kogub hobi korras mõõku ja pistodasid, näib venitustaktikat lausa nautivat.

Nagu ta septembris Pariisi autonäitusel mõista andis, läheb Marchionnel varem või hiljem Chrysleri ja Alfa Romeo platvormide strateegiaga haprasti.

«Nende agoonia pole veel piisavalt suur,» ütles ta. «Me oleme kannatlikud. Me võime oodata.»
 

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles