Paavsti lennukit sihiti Mehhikos maandumisel laseriga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Paavst Franciscuse lennuk pärast maandumist Mehhiko pealinna Mexico Benito Juarezi rahvusvahelises lennujaamas. Pildil lennuki kapten Massimiliano Marselli
Paavst Franciscuse lennuk pärast maandumist Mehhiko pealinna Mexico Benito Juarezi rahvusvahelises lennujaamas. Pildil lennuki kapten Massimiliano Marselli Foto: SCANPIX

Itaalia lennufirma Alitalia teatel sihiti möödunud reedel laseriga Kuubalt Mehhikosse lennanud lennukit, mille pardal oli paavst Franciscus.

Lennuki kapteni Massimiliano Marselli sõnul leidis intsident aset, kui lennuk oli maandumas Mehhiko pealinnas Mexicos ning ta teavitas sellest lennujuhtimiskeskust, edastab BBC.

Alitalia teatel ei saanud lennul AZ4000 olnud, kaasa arvatud paavst intsidendi tõttu kannatada.

Viimastel aastatel on aina sagedamini ette tulnud juhtumeid, milles reisilennukeid on maapinnalt sihitud laserkiirega ning mitmed lennukid on selle tõttu pidanud tegema häda- või vahemaandumise.

Lennujuhtimiskeskused koos pilootidega on saanud laserintsidentideks ettevalmistuse ja jälgivad, et pardal olijad kannatada ei saaks.

Lennundusspetsialistide teatel on lennuki laseriga sihtimine keelatud, sest see võib pimestada piloote, kes selle tõttu lennuki üle kontrolli kaotavad.

Mitmete riikide uuringud on näidanud, et lennukite sihtimiseks kasutatakse enim laserpliiatseid, sest tegemist on väikeste kaasaskantavate ja lihtsalt kasutatavate seadmetega. Samas on nende pliiatsite tugevus varieeruv.

Rahvusvahelise klassifikatsiooni järgi jaotatakse laserid nelja kategooriasse, millest esimene on selline, millega saab näiteks CDsid mängida, neljanda kategooria laseriga aga metalli lõigata ja silmaoperatsioone teha.

Tagasi üles