Aston Martin päästab Maybachi?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Valge Maybach
Valge Maybach Foto: AP / Scanpix

Daimler ajab Aston Martiniga koostööjuttu eesmärgiga kutsuta Briti luksautotootja appi disainima ja ehitama uue põlvkonna Maybachi.

Partnerlus võiks näha välja selline, et Aston Martin saaks vastutasuks autode ehitamise eest sakslastelt mootoritehnoloogiat, ütlesid lähedalseisvad allikad.

Maybach maksab vähemalt 300 000 eurot tükk.

Daimler ja Aston Martin keeldusid konkreetseid läbirääkimisi kommenteerimast. Mõlemad teatasid, et läbirääkimised kõikvõimalike partneritega käivad kogu aeg.

Partnerlus Briti firmaga, mille luksuslikud sportautod James Bondi lemmikutena tuntust on kogunud, võiks Daimleri hingevaakuvale Maybachi brändile uue elu kinkida.

«Aston Martin vajab mootoreid. Ja Daimleris ei sooviks keegi, et Maybach sureb,» ütles üks autotööstuse insaider.

Daimler tõi Maybachi taas areenile aastal 2002, kui tolleaegne Mercedes-Benzi masinate boss Jürgen Hubbert otsustas, et «uinuv kaunitar tuleks suudlusega äratada».

Maybachi müük, mis on oluliselt kallim kui rivaalid Rolls-Royce ja Bentley, valmistab aga ühe pettumuse teise järel. Mullu müüdi neid maha vaid 200 – kolmandik vähem kui aastal 2008.

Uue Maybachi mudeli arendamine väiketoodangu spetsialisti Aston Martini juures oleks Daimlerile ilmselt palju odavam, kui seda ise «kodus» teha.

Tänavu endale 5500-6000 sõiduki müüki prognoosiv Aston võiks aga saada ligi Daimleri nelja ratta veo tehnoloogiale ja teha teoks oma maasturi-mõtte, mida mõnda aega on mõlgutanud.

Sel kevadel pakutigi inimestele imetlemiseks ideemaasturit, pühkides tolmu mudelinimelt Lagonda. Aston Martin ei ole öelnud, kas ja millal see auto – mis põhines Mercedes GL mudelil – turule tuleb.

Aston Martinil on Kölnis mootoritehas. Aga Daimleril on priskem säästlike diisel- ja bensiinimootorite portfell, millele oleks tore ligi pääseda.

Copyright The Financial Times Limited 2010. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles