L, 26.11.2022
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

EgyptAiri lend Pariisist Kairosse 66 inimesega pardal kadus radarilt

Täiendatud 23:31
EgyptAiri lend Pariisist Kairosse 66 inimesega pardal kadus radarilt
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments 9

Täna varahommikul radarilt kadunud lennufirma EgyptAiri lennuk kukkus teel Pariisist Kairosse Vahemere kohal alla, teatas Egiptuse riiklik lennuamet. Lennu MS804 pardal viibis kokku 66 inimest: 56 reisijat, nende seas kolm last ning 10 meeskonnaliiget.

23.31 Kreeka teatel pole EgyptAiri lennuki rusude leidmine kinnitust leidnud. Loe lähemalt siit.

20.21 EgyptAir teatas lennukirusude leidmisest

Lennukompanii EgyptAir teatas reisilennuki rusude leidmisest. «Egiptuse tsiviillennunduse ministeerium sai äsja Egiptuse välisministeeriumilt ametliku kirja, mis kinnitab kadunuks jäänud reisilennuki lend MS804 rusude leidmist,» teatas kompanii oma ingliskeelsel Twitteri kontol.

«Egiptuse uurimisrühm koostöös oma Kreeka kolleegidega jätkab kadunud reisilennuki teiste rusude otsimist,» lisas kompanii.

17.09 Kreeta lähedal avastati märke võimalikust lennuõnnetusest

Kreekale kuuluvast Kreeta saarest kagus avastati märke võimalikust lennuõnnetusest, teatas Kreeka relvajõudude kõneisik.

«Kreetast kagus, Kairo lennuinfopiirkonnas on leide,» ütles kindralstaabi kõneisik Vassilis Beletsiotis, lisades, et Egiptuse C-130 lennuk märkas vees hulpivaid objekte ning piirkonda saadetakse asja uurima laevad.

Kreeka riigitelevisioon ERT teatas varem, et võimalikke lennukirususid märgati umbes 230 meremiili (425 kilomeetri) kaugusel Kreetast. See on umbes 100 meremiili kaugusel lennuki viimasest teadaolevast asukohast.

14.28 Lennuk langes kuus kilomeetrit allapoole

EgyptAiri lennuk langes täna Vahemere idaosas allapoole 22 000 jalga ehk 6,1 kilomeetrit ning kaldus järsult Egiptuse õhuruumi, enne kui kadus lõplikult radariekraanilt, teatas täna Kreeka kaitseminister.

Lennuk tegi 90-kraadise pöörde vasakule ja siis 360-kraadise pöörde paremale, langedes 37 000 jala (11,3 kilomeetrit) kõrguselt 15 000 jala (4,6 kilomeetri) kõrgusele ning signaal kadus 10 000 jala (kolme kilomeetri) kõrgusel, sõnas pressikonverentsil Kreeka kaitseminister Panos Kammenos.

 13.50 Eksperdid peavad Egiptuse lennuki allakukkumise põhjuseks terroriakti

Nii Prantsusmaa kui Egiptus on olnud viimastel kuudel islamiäärmuslaste sihtmärgiks ning ekspertide arvates on vähetõenäoline, et Egiptuse lennuki kadumise põhjustas mehaaniline rike.

«Tõsine tehniline rike nagu näiteks mootoriplahvatus, tundub ebatõenäoline,» ütles aeronautikaekspert Gérard Feldzer ja rõhutas, et kõnealune lennuk A320 oli suhteliselt uus - teenistuses alates 2003. aastast.

A320 peetakse turvaliseks lennukiks ja neid tõuseb maakeral õhku iga 30 sekundi järel, ütles ta.

«See on tänapäevane lennuk, õnnetus juhtus keset lendu äärmiselt stabiilsetes tingimustes. Lennuki hoolduse tase ja lennuki kvaliteet selle juhtumi puhul kahtluse all ei ole,» ütles Prantsuse lennunduse uurimis- ja analüüsibüroo endine direktor Jean-Paul Troadec raadiojaamale Europe 1.

EgyptAir on kompanii, millel on luba Euroopas tegutsemiseks, see ei ole üheski mustas nimekirjas, rõhutas ta.

Asjatundjate sõnul on ka vähetõenäoline, et lennukit tulistati maalt, nagu juhtus Malaysia Airlinesi reisilennukiga 2014. aasta juulis Ukraina kohal, või merelt nagu 1988. aastal, kui USA merevägi tulistas eksikombel alla Iran Airi reisilennuki.

EgyptAiri lennuk lendas 11 000 meetri kõrgusel Vahemere kohal ning kadus radariekraanidelt 130 meremiili kaugusel Kreeka Kárpathose saarest.

Seega oli ta kättesaamatus kauguses Lähis-Ida mässuliste rühmituste jaoks, kes kasutavad kaasaskantavaid raketiheitjaid.

«Me ei saa välistada võimalust, et selle tulistas kogemata alla mõni teine lennumasin, aga sel juhul oleks see praeguseks arvatavasti juba teada,» ütles Feldzer ja lisas, et Põhja-Egiptuse ning Iisraeli ja Gaza sektori rannik on üks jälgitavamaid piirkondi maailmas.

Seega on kõige tõenäolisem terrorirünnak, millele viitab ka asjaolu, et lennukist ei saadetud hädakutsungit.

Troadeci sõnul jätaks tehniline rike meeskonnale aega reageerida.

Kui selgub, et lennukis plahvatas pomm, tekib küsimus, kuidas sai see lennuki pardale Prantsusmaa suurimal, Pariisi Charles de Gaulle'i lennuväljal, kus julgeolekumeetmed on pärast novembrikuiseid terrorirünnakuid eriti ranged.

Feldzer tõdes, et see võimalus jääb alati, sest ühtki lennujaama ei ole võimalik muuta absoluutselt ohukindlaks.

13.38 Prantsusmaa president kinnitab, et teadaoleva informatsiooni kohaselt on reisilennuk Airbus A320 alla kukkunud.

12.53 Mida me praeguseks teame:

  • EgyptAiri lend MS804 kukkus Egiptuse lennuametnike teatel alla. Pardal oli õnnetuse hetkel 66 inimest
  • EgyptAir teatas, et õnnetuse põhjused pole veel kindlad
  • Prantsuse lennundusekspert Jean-Paul Troadec on veendunud, et väga suure tõenäosusega oli tegu rünnakuga
  • Lennuk tõusis Pariisis Charles de Gaulle’i lennuväljalt õhku kohaliku aja järgi kell 23.09 ja kadus teel Kairosse radariekraanidelt öösel kell 2.45
  • Kreeka kaubalaevastiku teatel märkasid nad Vahemere lõunaosa kohal taevas tuleleeki

12.48 «Prantsuse lennuõnnetuste uurimise ameti (BEA) endine juht Jean-Paul Troadec spekuleeris Briti väljaande Guardian palvel õnnetuse põhjuste üle, öeldes, et õhusõiduki kadumine on vägivaldne juhtum. «Peaaegu kindlalt põhjustas selle rünnak,» hindas Troadec.

12.05 Egiptuse lennundusminister peab täna kell 13.00 kohaliku aja järgi (Eesti aeg 14.00) pressikonverentsi.

11.23 Pardal olnute lähedasi hoitakse jätkuvalt Kairo rahvusvahelises lennujaamas. Terminali on nähtud minemas nii arste-õdesid kui sõjaväe esindajaid, vahendab the Guardian.

Foto: AMR NABIL/AP
Foto: AMR NABIL/AP

FOTOD: AP/Scanpix

11.00 Portaal MarineTraffic postitas Youtube'i video, mis näitab, kuidas peamiselt Egiptusest ja Kreeta saarelt startinud alused liiguvad asukohta, kus väidetavalt Pariisist Kairosse suundunud Airbus A320 Vahemehe kohal alla kukkus.

10.55 Kreeka sõnul kukkus EgyptAiri lennuk alla Egiptuse õhuruumis, Kreekale kuuluvast Karpathose saarest 240 kilomeetri kaugusel.

10.45 Egitptuse sõjaväe pressiesindaja lükkas ümber varasema teate hädasignaalist, öeldes, et nendeni ei ole kadunud lennukilt jõudnud ühtegi märki.

10.30 Prantsuse peaminister pakkus Egiptusele abi väidetavalt Vahemerre kukkunud lennuki otsingutel, olles nõus saatma välja nii paate kui õhusõidukeid.

9.42 Egiptuse lennuametnike sõnul on Pariisit Kairosse teel olnud EgyptAiri lennuk alla kukkunud. Võimalus, et lennuk kukkus alla, on kinnitust leidnud, sest lennuk ei ole maandunud ühelegi lähedalasuvale lennuväljale, ütlesid anonüümsust palunud ametnikud, kel puuduvad volitused suhelda meediaga.

9.40 Lennufirma EgyptAir uue info kohaselt saadeti ligikaudu kaks tundi pärast radari kontakti kadumist, lennukilt hädasignaal, mis registreeriti kell 4.26.

9.30 Egiptuse lennuliikluseameti juhi Ehab Mohy el-Deeni sõnul teavitasid Egiptuse lennuametnikke õhusõiduki radarisignaali kadumisest Kreeka kolleegid, vahendab New York Times. «Nad ei võtnud ühendust raadioside kaudu ega kaotanud õhukõrgust. Nad sõna otseses mõttes haihtusid.» On veel liiga vara spekuleerida, mis juhtumi põhjustas ja milleni see viia võib, aga selge on, et tegemist ei ole normaalse nähtusega, märkis ameti juht.

9.17 Prantsusmaa presidendi kantselei teatas, et ligikaudu poole tunni pärast toimub Prantsuse valitsuses erakorraline koosolek, kus arutatakse lennuki kadumist.

Varahommikune Charles de Gaulle'i lennujaam Pariisis. EgyptAiri letis esimeses terminalis valitseb tühjus.

Foto: CHRISTIAN HARTMANN/REUTERS
Foto: CHRISTIAN HARTMANN/REUTERS

Allikas: Reuters/Scanpix

9.10 Prantsuse peaministri Manuel Vallsi sõnul on reisilennuki kadumise põhjustena võimalikud kõik stsenaariumid.

9.05 Lennufirma uuendatud andmete kohaselt kadus lennuk radariekraanidelt 280 kilomeetri kaugusel Egiptuse rannajoonest Kairo aja järgi kell 2.30 (Eesti aja järgi kl 3.30). Lend pidi Kairosse jõudma kohaliku aja järgi täna kell 3.15.

8.55 EgyptAir avalikustas enamiku pardal viibinute rahvusliku kuuluvuse:

30 egiptlast, 15 prantslast, kaks iraaklast, üks britt, üks belglane, üks kanadalane, üks sudaanlane, üks portugallane, üks alžeerlane, üks saudi päritolu ning üks Tšaadist ja üks Kuveitist pärit reisja.

8.40 Guardian vahendab asjade seisu Kairo rahvusvahelises lennujaamas:

Terminal 3 on kõigile peale reisijate suletud. Teised lennud jätkavad väljumist.

8.30 Egiptuse sõjaväe esindajate sõnul on Egiptus ja Kreeka alustanud merest kadunud reisilennuki otsinguid.

8.25 Kaart näitab, kus lennu MS804 radarisignaal kadus.

8.20 Mida me praeguseks teame

Lennu MS804 pardal oli täpsustatud andmetel kokku 66 inimest: 56 reisijat, nende seas kolm last ning 10 meeskonnaliiget. Esialgu teatati 69 inimese pardal viibimisest.

Reisilennuk Airbus A320 lahkus Pariisist kohaliku aja järgi kell 23.09 (Eesti aeg 00.09 ööl vastu neljapäeva) ja pidanuks maanduma kohaliku aja järgi kell 3.15.

Egiptuse tsiviillennundusagentuuri pressiesindaja Ihab Raslani sõnul kukkus lennuk tõenäoliselt merre.

EgyptAiri sõnul kadus lennuk radariekraanidelt Egiptuse rannikust 280 kilomeeri kaugusel, õhuruumis 11 000 meetri kõrgusel, Kairo aja järgi kell 2.30 (Eesti aja järgi kl 3.30). Eelnevalt teatas lennufirma kadumisajaks kell 2.45.

Lennufirma on võtnud ühendust vajalike ametiisikutega. Võimalikuks päästeoperatsiooniks valmistatakse ette päästerühmi. EgyptAir lubas hoida avalikkust uue informatsiooniga kursis.

EgyptAiri teatel olid piloodid pikaajalise lennukogemusega. Põhipiloot omas 6275 lennutundi, millest 2000 juhtides A320. Kaaspiloodi lennutundide arv ulatus 2761ni.

Lennuk ise oli ehitatud 2003. aastal, vahendab EgyptAir.

BBC teatel olid ilmaolud lennuki kadumise piirkonnas tavapärased.

Flightradar24 näitas lennu jõudmist Egiptuse õhuruumi
Flightradar24 näitas lennu jõudmist Egiptuse õhuruumi Foto: Flightradar24

Märtsis kaaperdati Alexandriast Kairosse teel olnud EgyptAiri lennuk. Kaaperdaja sundis lennuki maanduma Küprosel ja nõudis kohtumist oma endise naisega. Ta alistus lõpuks vastupanu osutamata, kui lennuk oli seisnud lennuväljal kuus tundi.

Intsident on suurendanud taas muret lendude turvalisuse üle pärast seda, kui oktoobris kukkus Siinai poolsaare kohal alla Vene reisilennuk 224 inimesega pardal.

Moskva andmeil plahvatas lennukus lõhkekeha ja äärmusrühmituse Islamiriik (IS) kohalik haru võttis vastutuse selle paigaldamise eest.

1999. aastal kukkus EgyptAiri lend 1990 Atlandi ookeani USA Massachussetsi osariigi lähedal, hukkusid kõik 217 pardalolnut.  USA uurijate hinnangul tõi Boeing 767 alla kaaspiloot, Egiptuse ametiisikud lükkasid selle versiooni ümber, öeldes, et õnnetuse põhjustas tehniline rike.

Märksõnad
Tagasi üles