Pariisist Egiptuse poole teel olnud EgyptAiri lennukil, mis Vahemere kohal alla kukkus, ei täheldatud mingeid tehnilisi probleeme, näitavad tehnilised logid, mille piloot enne lennu alustamist täitis ja allkirjastas, vahendab Egiptuse riiklik ajaleht al-Ahram.
Mis juhtus EgyptAiri lennul enne radarilt kadumist? (1)
Eile al-Ahramis avaldatud logi skaneeringust võib näha, et EgyptAiri lend MS804 edastas keskusele enne radarilt kadumist 11 elektroonilist automaatsõnumit.
Esimesed kaks sõnumit indikeerisid, et mootorid olid töökorras ja funktsioneerisid. Kolmas sõnum, mis saadeti 19. mail kell 00.26 kohaliku aja järgi, näitas temperatuuri tõusu kaaspiloodi akna juures. Seejärel edastas lennuki automaatsüsteem sõnumeid veel kolm minutit ja kadus siis radarilt.
EgyptAiri lennu MS804 viimaste tundide ajajoon:
02:24 EgyptAiri lend MS804 Pariisist Kairosse siseneb Kreeka õhuruumi. Kreeka lennujuht annab MS804 ülejäänud teekonnale õhuruumis loa.
02:48 Lend kantakse üle järgmise lennujuhi kontrollsektorisse ja see valmistatakse ette Kreeka õhuruumist lahkumiseks. «Piloot oli heas tujus ja tänas lennujuhti kreeka keeles.»
03:27 Ateena lennujuht üritab lennukiga kontakteeruda, et informatsiooni edastamine Ateena poolt Kairole üle anda. Korduvatest üritustest hoolimata ei saada lennukiga sidet. Seepeale helistab lennujuht lennukis olevale häireliinile, kuid ka sealt ei tule vastust.
03:29 Lennuk on Kreeka õhuruumist lahkumise punktis.
03:39:40 Lennuki signaal kaob umbes 7 meremiili KUMBI punktist lõunasse (punkt, kus lennu juhtimine Kairo keskusele üle peaks minema). Kohe võetakse ühendust Kreeka õhujõududega, et signaali leida, kuid see ei õnnestu.
03:45 Alustatakse otsimis- ja päästetöid ja kontakteerutakse Kairo lennu-ja informatsioonikeskusega.