Panamas sõitis juba kolmas laev vastu kanali seina

Tanker laiendatud Panama kanalil.

FOTO: STRINGER/REUTERS

Panama kanali uus disain tekitab kahtlusi selle turvalisuse üle. Tegu on juba kolmanda laevaga, mis on sõitnud vastu uuendatud kanalit, mis avati kuu aega tagasi.

Hiina konteinerlaev sõitis Panama kanali vastavatud liinil vastu seina, ütlesid eile kanali esindajad ning kohalikud laevaagendid. Kanali uus disain on tekitanud palju küsimusi, sest tegu oli juba kolmanda intsidendiga viimase kuu jooksul.

Thomson Reutersi laevade andmebaas näitas, et laev nimega Xin Fei Zhou oli ankrus kanali suudmes ning avaldatud pildid alusest näitasid laeva keres tohutut auku. Laevaagent ütles, et laeva kerele tehakse koheselt remont.

Viimane intsident ning kaks varasemast juhtumit kinnitavad, et laevad on sõitnud sisse 26. juunil taasavatud Panama kanali seinale. Projekti käigus laiendati kanalit ning projekti kogumaksumuseks oli 5.4 miljardit dollarit.

Laiendusega saavad nüüd kanalit läbida ligi kolm korda suuremad laevad, mis on saanud kriitikat tööstusgruppidelt, mis väidavad, et uus disain teeb suuremate laevade transiidi ohtlikuks nii alustele kui ka töötajatele.

Panama kanali ametkond kinnitas, et nende meeskond uurib viimast juhtumit.

Lycaste Peace, oli esimene LPG tüüpi tankerlaev, mis kanali uue sektori läbis, ning selle käigus rebenes küljest laeva vender. Samuti sai kahjustada tankeri reeling.

Kuigi kontakt venderitega võib transiidis juhtuda, on kolm intsidenti tõstnud kahtluse alla kanali turvalisuse, eriti kallite aluste liikumisel läbi kanali. Ekspertide sõnul on manööverdamiseks vähem ruumi, kui varasemalt.

Rahvusvaheline Transporditööliste Föderatsioon on tellinud uuringu kanali turvalisuse kohta. Aprillis avaldatud uuringust avaldub, et uued lüüsid on liiga väikesed, et neis turvaliselt opereerida. Panama kanali juhid lükkasid uuringu tulemused ümber.

Tagasi üles