Abiorganisatsioonide arvates ei takista Calais`sse rajatav hiigeltara põgenikke

Põgenikud ja Calais` sadamasse suunduvad kaubaautod

FOTO: SCANPIX

Humanitaarabiga teglevate organisatsioonide arvates ei takista Prantsusmaale Calais´sse rajatav hiiglaslik tara Ühendkuningriigi suunas sõitvatesse veoautodesse jõuda tahtvaid põgenikke, vaid sellise kaitsetara rajamine on lihtsalt raharaiskamine.

Ühendkuningriik investeerib betoonist kaitsetarasse, mille ehitamine algas Prantsuse meedia teatel esmaspäeval, umbes 2,7 miljonit eurot, eadastab The Local.

Pressi teatel tekitavad autodele saada üritavad immigrandid Calais`sadamapiirkonna teedel ohtlikke olukordi ja selle tõttu tuleb teha neile takistusi.

Briti siseministeeriumi hinnangul ei alustata takistustara ehitamisega enne septembrit.

Nelja meetri kõrgune betoontara hakkab kulgema ühe kilomeetri ulatuses kaherealise tee ääres, mis viib Calais`sadamasse. Prantsuse keeles kannab see nime Rocade.

Tee ääres on praegu olemas okastraataed, kuid selle abil ei ole suudetud peatada migrante, kes tahavad jõuda Prantsusmaalt Briti saartele. Enamik autodele pürgijatest elab Calais`niinimetatud džunglis, mida on küll tühjendatud, kuid see on uuesti tekkinud.

Calais`sadama teel on turvakaamerad, kuid ka nende abil ei ole olnud võimalik põgenikke kuigivõrd takistada.

Migrante abistava organisatsiooni Salam esindaja Yolaine Bernardi arvates on turvatara rajamine briti maksumaksjate raha raiskamine.

«See tara ei muuda olukorda, sest migrandid ei jäta jonni ja üritavad edasi. Samas võib selle kaitsetara tõttu olla rohkem vigastada saajaid. Probleemi lahendust ei paista, kuid ei ole mõtet kulutada raha objektile, mis niikuinii ei tööta,» teatas Bernard.

Abiorganisatsioonide sõnul on julgeolekumeetmed nagu lisatarad ja sadama juures asuvate alade üleujutamine migrantide jaoks ohtu suurendavad ja võivad tuua kaasa lisasurmajuhtumeid.

Calais`s asuvas «džunglis» elab kitsal alal umbes 6000 migranti, kes ei ole loobunud unistusest jõuda Suurbritanniasse. Prantsuse võimud tühjendasid põgenike enda ehitatud laagri lõunaosa selle aasta alguses, kuid teistes osades elatakse edasi, samas on põgenikel kitsam, kuna ala on väiksem.

Briti maanteevedude assotsiatsiooni juhi Richard Burnetti arvates on lisatara ehitamine samuti raharaiskamine, kuna probleemi peab lahendama hoopis sadamast kaugemal.

Burnetti teatel ei tohiks veoautojuhid teha ühtegi peatust alates sellest, kui ollakse Calais`t 150 kilomeetri kaugusel, sest isegi nii kaugel üritavad põgenikud veomasinale saada. 

Tagasi üles