Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Täpsustus: kuidas jõudis Vene propagandauudis Postimehe veebi

Mistral-klassi helikopterikandja Gamal Abdel Nasser Suessi kanalis. FOTO: Reuters/ScanPix

Eilne Postimehe veebiuudis sellest, kuidas Egiptus plaanib müüa Venemaale ühe dollari eest Prantsusmaalt tellitud kaks sõjalaeva Mistral, osutus väärinfoks.

Uudis väitis, nagu plaaniks Egiptus – kelle omandusse Prantsusmaal algselt Venemaa tarbeks ehitatud laevad kuuluvad – need võileivahinna eest ära anda. Info taga olevat seisnud telekanal SIS, mille andmeil olnud Mistralide tegelikuks peremeheks miljardär Nassef Sawirisi. Viimane olevat leppinud tehingu asjus kokku ka presidendi Abdel Fattah el-Sisiga.

Hiljem selgus, et uudis on fabritseeritud. Väärinfot levitas Vene portaal In24.org, kust see jõudis Riigikogu ja riigikaitsekomisjoni liikme Marko Mihkelsoni Twitteri-lehele. Sealt korjas libauudise üles ka Postimees. 

Tagasi üles
Back