Põhja-Koreas lõppes täna 200 päeva kestnud rahva mobiliseerimise kampaania, millega taheti suurendada riigi majanduse tootlikkust.
Põhja-Koreas lõppes 200 päeva kestnud töömobilisatsioon
Kampaania algas juuni algul, mille käigus pidid inimesed tegema ületunde ja töötama nädalavahetusel.
Välisekspertide hinnangul on taoliste kampaaniate majanduslik kasu küsimärgi all. Mõnede hinnangul on neil isegi negatiivne mõju, sest väsimus pärsib produktiivsust ja suurendab ebaefektiivsust.
Inimõigusorganisatsioon Human Rights Watch peab kampaaniat sunnitööks, milles kasutatakse majandusliku kasu saamiseks poliitilist sundi. Kampaanias osalemist jälgitakse tähelepanelikult ning seda tõlgendatakse kui lojaalsuse näitajat.
Kampaania keskmes oli tööstustoodang. Kõrgeim prioriteet oli energiapuudujäägil, sest pidevad elektrikatkestused takistavad majanduskasvu. Lõuna-Korea keskpanga andmeil kahanes Põhja-Korea majandus eelmisel aastal 1,1 protsenti. Tegemist oli esimese langusega alates 2010. aastast.